Віталій Тарнавський

Огляд Kingdom Hearts III

Автор: Віталій Тарнавський
Kingdom Hearts 3

Наступне відео

Мальовничий шматочок ґік-культури — Київський фестиваль коміксів 2019

Мальовничий шматочок ґік культури — Київський фестиваль коміксів 2019

Огляд Kingdom Hearts III

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

Kingdom Hearts III — лебедина пісня саги, яка зародилася в 2002 році. Тоді Square Enix випустила дебютну частину RPG про хлопчика на ім’я Сора, який шукав своїх друзів в розрізнених чарівних світах, зустрічаючи персонажів з мультфільмів Disney і серії Final Fantasy. Навколо простого концепту автори накрутили до того заплутаний сюжет, що гомерівська «Іліада» здається букварем.

Прийміть як факт: не знаючи передісторії, розібратися в подіях KH III майже неможливо.

Стали би ви дивитися «Гру престолів» з п’ятої серії передостаннього сезону? Навряд чи. Ось і тут так само: всі ці роки пригоди Сори і його приятелів спліталися в єдине сюжетне полотно. Kingdom Hearts III — фінал, де всі розвішані по стінах рушниці нарешті вистрілюють. Тільки ось людям, далеким від франшизи, постріли здадуться холостими.

Треба віддати належне розробникам: вони зробили все, щоб допомогти новій аудиторії. Однак ні оновлені антології Kingdom Hearts I.5 і II.5, ні демоверсії, ні короткі перекази не рятують. Адже мова йде про одну з найбільш заплутаних серій індустрії, яка охоплює не три, а сімнадцять (!!!) ігор. Ходять навіть чутки, що людей, які повністю розібралися в хитромудростях історії КН та тримають в голові всі його подробиці, на світі всього лише кілька сотень, і ці люди ще володіють телекінезом, сплять з відкритими очима та можуть пити сиру нафту.

Трейлер

На перехресті світів

Kingdom Hearts народилася як експеримент — спроба двох корпорацій об’єднати свої козирі в одну забійну комбінацію, де левова частка складових була запозиченою з уже існуючих торговельних марок. У ранніх випусках Малефісента і Геркулес жили разом з Тідусом і Клаудом з Final Fantasy — і це була далеко не найдикіша “колаборація” з можливих. Втім, у наш час ситуація змінилася. Kingdom Hearts давно знайшла власне життя, світи Disney перетворилися в декорації, а від Final Fantasy залишилися лише знайомі назви заклинань та спорядження.

Але це все одно породжує фірмовий вау-ефект, який не покидає до самого кінця. Уявіть себе дитиною в Діснейленді. Дивись, там пройшов Міккі Маус! Ух ти, це ж «Пірати Карибського моря»! Ой, а можна мені потанцювати з Рапунцель?
Square Enix змогла домогтися головного — через тридцять годин проходження KH III дивує так само, як і в перші п’ять.

Дорога знову занесе Сору з товаришами в безліч світів, і кожен чимось та й вразить чи потішить. Як у випадку з Рапунцель, ви простежите всі пригоди довговолосої принцеси від початку до кінця. У країні «Холодного серця» лише мигцем торкнетеся подій цієї стрічки. Зате у всесвіті «Історії іграшок» і «Корпорації монстрів» вас чекають небачені пригоди.

Творці ні в чому собі не відмовляли. Публіка в захваті від кліпу Let It Go? А давайте повністю відтворимо фрагмент мультфільму зі знаменитою піснею! Які «Пірати Карибського моря» без капітана Джека Горобця? Намалюємо його настільки реалістично, що в інтернеті почнуть жартувати: ось гідна CGI-заміна Джонні Деппу. Танці з принцесами, катання зі снігових гір, морські баталії… Все це тут є, і навіть більше.

Ключ-меч чи меч-ключ?

Бойова система Kingdom Hearts 3 в порівнянні з минулими частинами отримала кілька приємних змін. Ви можете використовувати ключ-меч і магію, створюючи симпатичні зв’язки, а також закликати на допомогу певних персонажів, які з’являються у видовищній заставці.

При накопиченні трьох одиниць енергії гра автоматично пропонує провести унікальну супер-атаку, застосувати посилену магію або зробити трансформацію. Мечі мають кілька форм, кожна з яких має унікальні серії ударів з неймовірно красивим добиванням. Серед прийомів — різні атракціони з американськими гірками, водою, чашками і каруселями, які виникають прямо з повітря з епічною анімацією і морем видовищних спеціальних ефектів.

Ви можете почати стріляти з двох рук, провести лазерну атаку з гігантської вежі, сісти на керовану ракету, взяти до рук величезний молот, який пробиває землю, гігантський дриль на тросі, котрий захоплює ворогів, посох з вбудованим гранатометом, сковорідку-бумеранг, бойовий щит, електричну колісницю, крижані наручі таі черевики, а також багато іншого. І це не кажучи вже про прицільні атаки, які відрізняються у кожного зброї. До всього, ви можете екіпірувати відразу кілька мечів, перемикаючись між ними прямо під час битв.

Колективні добивання розширюються новими можливостями в міру прокачування членів вашого загону і наявності в партії гостьових персонажів. Сюди входять додаткові спільні удари при виконанні звичайних комбінацій атак, атаки з повітря, запуск феєрверків, вбивчий крик і у випадку з Рапунцель захоплення волоссям. Для певних сцен розробники навіть намалювали унікальні дії, на зразок удару ялинкою в світі “Холодного серця”.

У деяких місцях рівнів підсвічені об’єкти можна використовувати для спеціальних ударів і добивань. Ви можете відскакувати від стін, робити видовищні випади під час бігу по прямовисній скелі, крутитися з мечем на гілках і ліхтарях, а також рухатися на величезних сніжках, щоб створити сніжок побільше. Виглядає все це неймовірно яскраво і барвисто.

При цьому різні супротивники мають різні вразливості, і якщо все навколо покрито вогнем, то найкращий вихід — використовувати водну магію, а не намагатися гасити пожежу фаєрболами.

Налаштувати свого власного унікального персонажа можна, активуючи і вимикаючи ті чи інші отримані здібності в меню прокачування. Але навіщо це робити, коли загальний резерв пам’яті скілів настільки величезний, що ви без проблем можете виставити майже всі відкриті навички?

Таланти розділені за трьома категоріями: дії, мобільність і підтримка. У першому випадку мова йде про всілякі бонуси при створенні комбінацій ударів з напарниками і без, блоках, отриманні шкоди в повітрі, контратаках тощо. У другому — важливі акробатичні доповнення, на кшталт ухиляння в польоті і подвійного або поліпшеного стрибка. Що ж стосується підтримки, то тут зібрані допоміжні таланти. Наприклад, автоматичні добивання, спрощене магічне наведення на цілі, лікування напарників, регенерація мани, а також бонуси до тих чи інших атак.

Чим більше ви граєте, тим більше можливостей у вас з’являється. В результаті одним з головних мотиваторів до проходження Kingdom Hearts III стають нові мечі, здатності і яскраві трансформації. Та й загалом, попри відчутну глибину, головна родзинка бойової системи гри — це її видовищність. І подивитися тут вам завжди знайдеться на що.

На жаль, самі локації не завжди так тішать. Основна проблема тут — це зайва коридорність і прямолінійність проходження, вам доводиться зачищати рівні від численних супротивників. І це дуже прикро, особливо після чудового, хоч і зовсім крихітного приквела Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage, в якому були більш відкриті області з нелінійним проходженням і дійсно цікавими загадками.

Звичайно, розробники намагаються урізноманітнити геймплей і додають гонки на щиті від лавини і величезних драконів, збір продуктів для Ремі з мультика “Рататуй”, пошук частин розваленого сніговика, які підкріплюється хорошими жартами, а також аркадні битви на кораблях у всесвіті “Піратів Карибського моря”. Але не всі вони викликають таких яскравих емоцій, як хотілося б.

Низька складність може розчарувати деяких фанатів, які чекали хардкору другої частини. У триквелі заклинання і трансформації вийшли настільки сильними, що навіть максимальний рівень складності здається досить простим. Особливо якщо ви відвідуєте світи в правильній послідовності, по зростанню рекомендованого рівня партії, а також не забуваєте прокачувати мечі за спеціальні предмети, досліджувати локації і споряджати нові аксесуари і броню.

Ще один дивний момент — у третій частині практично ніяк не фігурують персонажі Final Fantasy. Так, ви постійно бачите численні відсилання до культової jRPG-серії, але самі герої тут не з’являються.

Крім основного сюжету, в Kingdom Hearts III є побічні активності, до яких входить полювання за величезними живими тістечками, які пропонують взяти участь у веселих міні-іграх, пошук і фотографування емблем Міккі Мауса, захованих скринь з ретро-іграми серії Game and Watch і іншими предметами, ФотоКвест для маґлів в магазині, створення ультимативної зброї, приготування їжі за спеціальними рецептами, виявлення сузір’їв, а також проходження порталів з хвилями ворогів і секретним босом.

За виконання побічних завдань ви отримуєте корисні предмети, поліпшення здібностей для персонажів, зброю, тимчасові бонуси до характеристик, креслення для космічного корабля секретний ролик, а також трофеї.

Kingdom Hearts III — це гра, розрахована на фанатів всіх частин і відгалужень багатотомного серіалу, які нарешті отримали відповіді на багато важливих питань. Новачкам і гравцям, які не пам’ятають історію оригінальної дилогії з PS2, тут точно буде непросто через досить рвану оповідь та відсутністьі важливих пояснень по ходу розвитку сюжету. З іншого боку, неймовірно барвисті битви з купою ефектних трансформацій і добивань, видовищні боси, чудова графіка з розкішним саундтреком і атмосферні світи улюблених мультфільмів, де іноді зустрічаються дійсно яскраві емоційні моменти, не залишать нікого байдужим.

Огляд актуальний для платформи: PS4. Час проходження: орієнтовно 89 годин.

79

Вподобайка

Вдалося

  • Завершення епічної історії
  • Музичне оформлення
  • Відтворити атмосферу та найкращі моменти мультиків Disney

Не вдалося

  • Складність
  • Рівномірний розподіл контенту
  • Цілісність сюжету

Жанри

Компанії

Платформи

Останні огляди

Красиво, просто та медитативно. Огляд Anno 1800

72

Автор: Владислав Папідоха

Anno 1800

Історія Байкера. Огляд Days Gone

71

Автор: Віталій Тарнавський

Огляд фільму «Покемон детектив Пікачу»

Автор: Макс Калашник

Покемон детектив Пікачу / Pokémon Detective Pikachu (2019)

Найкращий файтинг покоління. Огляд Mortal Kombat 11

88

Автор: Віталій Тарнавський

Mortal Kombat 11

Месники: Завершення, яке ми (не) заслужили

Автор: Олег Куліков

Огляд фільму «Месники: Завершення», яке ми (не) заслужили / The Avengers: Endgame (2019)

Межа досконалості. Огляд The Division 2

90

Автор: Олег Куліков

Tom Clancy's The Division 2

Огляд фільму «Хеллбой»: І біс ногу зломить

Автор: Макс Калашник

Хеллбой / Геллбой / Hellboy (2019)

Огляд Sekiro: Shadows Die Twice

84

Автор: Владислав Папідоха

Sekiro: Shadows Die Twice