web analytics

Огляд Murdered: Soul Suspect

Автор: Юра Лупул @linerhead

Murdered: Soul Suspect очікувана багатьма прихильниками детективного жанру. Її анонс на E3 2013 викликав чималу цікавість у гравців. Адже ще з першого трейлера стало відомо, що ми розслідуватимемо власну смерть, а таке, погодьтеся, пропонують не щодня. І ось проект незалежної студії Airtight Games потрапив до наших рук. Події гри відбуваються в місті Салем штату Массачусетс (США). Місто з дуже багатою історією, відоме тим, що в 1692 році там відбувалися розправи над відьмами, яких вбивали місцеві жителі, керуючись наказом голови міста, що оголосив „полювання на відьом“, яке тривало близько півтора століття. Якщо ви не знайомі з цією частиною історіїї, раджу прочитати перед проходженням, це допоможе краще зрозуміти деякі умовності гри. Головним героєм Murdered є Ронан О’Коннор — детектив місцевого відділку поліції, який опиняється не в тому місці, не в той час, що призводить до його смерті від рук таємничого вбивці в першій же сцені гри.

«Нас чекають багато речей, які потребуватимуть пояснення»

З перших хвилин проходження, стає зрозуміло, що нас чекають багато речей, які потребуватимуть пояснення. Сюжетна лінія розвивається планомірно і підкидає класні вибрики, що не дозволяє відірватися.

І от ми, зблудла душа з дірками від куль, бігаємо містом у пошуках зачіпок, які допоможуть розібратись хто наш вбивця і чому він вбиває молодих дівчат аналогічно стратам „відьом“ п’ять століть тому.

«Ми бачимо Салем, яким він був і яким він є зараз»

Місто вільне для пересування, між розслідуваннями ви можете обнишпорити всі його закутки, а зробити це не так вже й важко, адже ви привид і можете проходити крізь стіни та різні об’єкти. Але не все так просто. Під час того ж „полювання на відьом“ практично все місто було освячене і ми, як примара, не можемо проходити через „святі“ об’єкти. Тобто ми бачимо Салем, яким він був і яким він є зараз. Через новобудови нам проходити можна, а через „старий“ Салем — ні. До цього можна швидко звикнути і забути, а зосередитися на розслідуванні.

Місця, де такі розслідування відбуваються, гра нам окреслює відразу. І зазвичай все, що нам потрібно зробити — це обнишпорити обмежену місцину задля зачіпок, які допоможуть нам зробити висновок і рухатися далі. Зачіпки також можна довідуватися, вселяючись в людей і читаючи їхні думки — це цікава можливість, але такого буде мало. Упродовж усієї кампанії нас ніхто не зупиняє. Єдиним ворогом виступають потойбічні демони, які з’являються вкрай рідко, а перемогти їх — справа декількох секунд за допомогою простеньких QTE. Можна сказати, що ворогів у грі немає взагалі. І це добре, адже все, що нам потрібно від Murdered, як детектива — це добрий сюжет, і він тут є.

«Не відпускає аж до фінальних титрів»

Загалом історія, на мій погляд, непересічна, ближче до фіналу на вас чекає чимало сюрпризів, що приємно. А все, що ви робитимете під час проходження, якщо не брати до уваги сюжетну лінію — це збиратимете шматочки пазла з історій персонажів гри. І як не дивно, це заняття добряче затягує. Виконувати побічні розслідування дуже цікаво, вони коротесенькі, але класно доповнюють атмосферу Салема. А всі листівочки з частинками історії Ронана, його дружини, вбивці та решти персонажів обов’язкові до прочитання тим, хто хоче знати всі дрібниці про мотивацію героїв. Усе це вкупі вимальовує зв’язану загальну історію і просто таки не відпускає до самих фінальних титрів. Персонажів, до слова, тут чимало. Усі вони дуже і дуже класно прописані. Це одна з небагатьох ігор по закінченні якої, ви пам’ятаєте практично всіх дійових осіб, а це не мало важить. Найбільше „екранного“ часу з нами проводитиме дівчинка-медіум Джой, яка може спілкуватися з духами. Разом з нею ми і будемо проходити крізь всі жахи, шукаючи серійного вбивцю.

Описувати більше подій та персонажів з мого боку буде величезним спойлером, тому я просто облишу цю „незаконну“ справу і дам вам можливість дізнатися про все самостійно. Так, у гри є свої мінуси, практично всі вони — це нелогічність в діях побічних персонажів і в деяких діалогах, які тут чомусь зробили інтерактивними, хоча ніякого впливу на них ви не маєте.

«Усі жителі міста говорять про одне і те ж»

Наприклад — можна вселитися взагалі в будь-якого жителя міста і прочитати думки, проте заготованих фраз у грі на такий випадок украй мало, тому різні люди дуже часто озвучують однакові думки. Усі жителі міста говорять про одне і те ж, обговорюють вашу смерть, ніби їм взагалі більше зайнятись нічим і в них немає власних справ. Привиди, яких ви зустрічаєте, зазвичай поводяться дуже незрозуміло, переймаючись усілякими дрібницями, геть відкидаючи той факт, що вони вже мертві. Проте в цьому теж є свій шарм, створюється атмосфера подібна до горезвісного містечка Сайлент Гілл.

Взагалі гру можна прирівняти до Beyond: Two Souls чи The Wolf Among Us — це теж інтерактивний детектив, але якщо у попередніх ігролад, ну, дуже умовний, тут свободи у вас побільше. Murdered: Soul Suspect однозначно варта уваги. Після дещо затягнутої зав’язки гра набирає обертів і не пройти її ви просто не зможете. Якщо поставити на шальки терезів усі її мінуси та плюси, переваг однозначно буде більше.

72

Варте уваги

Вдалося

  • полюбляєте детективи
  • маєте схильність до колекціонування
  • цінуєте добрий сюжет

Не вдалося

  • надаєте перевагу екшну в іграх
  • релігійна людина

Жанри

Компанії

Платформи

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Породжена бажанням. Огляд ремейку Silent Hill 2

88

Автор: Володимир Вітовський

silent hill 2 remake keyart

Ану посунься, Civilization. Огляд Ara: History Untold

72

Автор: BenderUA

Ara: History Untold

Команда PlayUA перемогла у командному заліку KMAMK GT3 Sprint Championship 2024. Огляд фінального етапу

Автор: Андрій Присяжний

x3

IMAX 3D вдома? — Огляд ноутбука Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Автор: Володимир Бортюк

a15 3d body2

Вологий сон фаната PlayStation. Огляд ASTRO BOT

85

Автор: Володимир Вітовський

astro bot

Ахіллесова п’ята Sony. Огляд Concord

59

Автор: Володимир Вітовський

concord review site

Огляд Star Wars Outlaws (доповнюється)

Автор: Владислав Папідоха

Star Wars: Outlaws

Витвір мистецтва, а не клавіатура — Огляд ексклюзивної HyperX Alloy Rise 75

Автор: Володимир Бортюк

hxar75 cover edit