batman 2022

Що показали у двох нових трейлерах «Бетмена»?

Автор: Микола Єрьомін

Чи буває забагато трейлерів, коли мова іде про Бетмена? Хоча трейлера з жовтневого DC FanDome (який і так додав багато нового в порівнянні з тим, що ми знали з першого трейлера та поодиноких фото зі знімального майданчика) в принципі вистачало для того, щоб інтернет вибухнув здогадками, теоріями та поміченими деталями, Warner Bros. вирішили підкинути ще дров у вогнище. Одразу після міжнародного і японського трейлерів (другий з яких мав особливо багато нових деталей), з’явився ще один повноцінний трейлер зі заголовком «Кажан та кішка» (The Bat and The Cat), в якому нових подробиць хоч греблю гати.

Головні надбання японського трейлера стосуються переважно фігури Загадника. Нам показують його лігво, переповнене усілякою дивиною, наприклад, маскою з трубками, яка трохи нагадує маску Бейна з The Dark Knight Rises. Існує певна вірогідність, що, як і у випадку з Бейном Тома Гарді, Загадник носить маску не тільки щоб ховати обличчя, а ще й через слабке здоров’я. Там також можна побачити цілу стіну газетних вирізок, присвячених Вейнам, де на одній з фотографій сімейства (ще до вбивства Томаса і Марти) Загадник позначив… себе в дитинстві. В окремих варіантах історій про Бетмена Томас та Марта опікувались сиротинцем, тож можливо ноги ростуть звідти.

Окрім Загадника, ми бачимо фото, що компрометують комісара поліції Піта Севеджа — це великий план однієї з фотографій, на які дивиться Брюс у своїй печері. Також є (всього) два нових кадри з Брюсом Вейном, на одному з яких він, власне, помічає Загадника на похороні.

У «Кажані та кішці» нових кадрів з Бетменом, звісно ж, більше. У цілому окремому підсюжеті ми бачимо, як кандидатка у мери Ґотема Белла Реаль намагається заохотити «неробу» до спадкової філантропії, гадки не маючи, що він вже віддає досить багато, щоб змінити ситуацію в місті. Ми також більше бачимо брюсів «режим інкогніто»: очі затемнені гримом, каптур та бейсболка. В такому вигляді він збирає фактаж та (можливо) шастає нічним клубом Пінгвіна куди, вочевидь, пускають з фарбою на обличчі бо, як ми вже бачили, є там і такий контингент. Втім, можливе ще більш прозаїчне пояснення — дія фільму принаймні частково відбувається на Гелловін. Слід зазначити, що Вейн використовує таке ж комбо, як у персонажа Брюса Вілліса у фільмах «Невразливий» (Unbreakable) та «Скло» (Glass): капюшон одягнутий на бейсболку. Це не тільки трохи більше дає тіні на обличчя, а ще й фіксує капюшон так, що він менше заважає дивитись в усі боки і користуватись периферійним баченням.

На похорон мера Брюс Вейн іде у значно більш формальному вбранні, але в цьому трейлері ми також вперше бачимо, як саме і на чому він прибуває на цей похорон. Монтаж  контрастує типову для мільйонера дорогу автівку з усепробивним шматком заліза, який ніяк не може прострілити Пінгвін і який призначений геть для іншого. Як крізь масло Бетмобілю вдається також пролетіти через велетенський шмат бетонної труби, що чомусь стає досить популярним знаряддям боротьби зі супергероями (Доктор Восьминіг гамселить такими Пітера Паркера в одній зі сцен «Додому шляху нема»).

Настільки жваво, як у японському трейлері, батьків Вейна тут не показують, але спадковість як частина ідентичності проходить певною червоною ниткою: двічі показані запонки з монограмою прізвища сім’ї. Одне фото також проскочило на задньому плані — і це не просто фото, а передвиборний плакат Томаса Вейна, де у фразі «Вейна в мери» (Wayne for Mayor) останнє слово замінене щоб утворити «Вейна за вбивство» (Wayne for Murder). Про фамільні секрети роздратований і навіть більш сумний ніж зазвичай Брюс матиме досить жорстку розмову з дворецьким Альфредом. Втім, навіть після того, як він дізнається про ці секрети, Вейн не може не відповісти на Бет-сигнал, який кличе його рятувати когось.

  • Хоча в заголовок трейлера винесені Бетмен та Жінка-Кішка, Ріддлеру теж дісталося багато кадрів. Здебільшого стає видно великий план лиходія, який задумав масштабні руйнації по всьому Ґотему. Про це свідчить план міста, надряпаний на підлозі лігвища маніяка, досить імовірно, тим самим незвичним інструментом (щось середнє між шпателем і топірцем), який лежить біля мапи і також скоріше за все є знаряддям вбивства щонайменше один раз за фільм. До речі, ця штукенція іде аксесуаром з офіційною фігуркою Загадника по фільму. Враховуючи, що вона хромована, можливо, це щось декоративне, прихоплене ним з кабінету мера. Зброю Загадник, втім, обирає за необхідністю і використовує також снайперську гвинтівку у іншій сцені. З нею ми бачимо його вперше, але не лише його і у цьому є сюрприз – у класичному для галереї лиходіїв Бетмена виверті (який може бути вам знайомий за «Темним лицарем», де так робив Джокер Гіта Леджера чи серіалом «Ґотем», де таке утнув Пінгвін Робіна Лорда Тейлора) Загадник та його поплічники одягнуті й озброєні абсолютно однаково, тож досить ймовірно, що гамселить у сцені з попереднього трейлеру Бетмен не тільки або не стільки цього лиходія. Цю сцену трохи розширює один з нових кадрів, в якому окуляри просто летять у повітря що загалом нагадує відому сцену з «Бетмена» Тіма Бартона, де Джокер одягає окуляри перед бійкою заради жарту, щоб вони злетіли від першого ж удару. Звідки у Загадника взагалі поплічники, теж стає зрозумілим з нових кадрів у «Кажані та кішці» — коли Вейн їде на похорон Мітчелла, він бачить натовп з транспарантами, які в цілому згодні з політичними меседжами, що їх транслює серійний вбивця. Щось подібне ми, звісно, вже бачили у «Джокері» Тодда Філліпса. В обох випадках головний лиходій спокійно віддає своїх поплічників на поталу, коли починаються вибухи, скло та інші неприємності, головна з яких носить костюм кажана.

У лігвищі помітно також цілі архіви інформації та манекени, на яких Загадник відпрацьовував, імовірно, різні способи вбивства технічним скотчем та іншими предметами. Самого вбивцю, як завжди, не повністю, але видно у сцені відео дзвінка по тому самому телефону, який примотаний до руки зампрокурора Ґіла Колсона. Фотографії, що їх напружено розглядає Вейн, походять з конверта, що його Загадник фірмово завернув у технічний скотч. Хоча раніше здавалося, що детективна праця без сорочки проходить десь у бет-печері, наразі вікна натякають на собор, де відбувається похорон Мітчелла. Але є одне «але» — досить ймовірно, у собор можна пройти через бет-печеру, наприклад, існує якийсь таємний прохід у склеп Вейнів. Це може пояснити, як Вейн примудрився переодягнутися у Бетмена під час похорону на очах у натовпу заручників (подібне ми теж  бачили в «Темному лицарі»). Але ймовірно також, що це просто досить дивний дизайн так і не відкритої станції метро, бо вікна видно також в одній зі сцен розмов Альфреда та Брюса.

Взагалі подібна дивина розповсюджується на все місто, яке являє собою досить гротескний різнобій, наповнений водночас готичними елементами та рекламою. Вочевидь нам показують значно більше краєвидів Ґотема переважно тому що він був в тій чи іншій мірі створений за допомогою цифрового композитинґу з Ліверпуля, Ґлазґо та Чикаґо, а на нерівномірність забудови натякає навіть анімація логотипу. Якщо у попередньому трейлері місто постійно трясло вибухами, то у цьому майже всі вони сконцентровані по периметру і, судячи з усього, проривають якусь дамбу, бо потоп, який ми вже бачили, не локалізовано у одному приміщенні: води тут стільки, що вулицями плавають автівки.

Певне виключення з готики в кожному домі — квартира Селіни Кайл, де багато котів, що їх Селіна підбирає з вулиці. Вона за дизайном є чимось середнім між варіантами з «Бетмен повертається» (Batman Returns) та коміксу «Рік перший» (Year One) і однозначно тяжіє в бік спальних забудов для робочого класу. Коли вже дійшло до Жінки-Кішки: значно більше у цьому трейлері бойових сцен, де Зої Кравітц та/або її дублерки демонструють досить незвичний стиль з наголосом на роботу ногами. Діяльність Кішки з усіх бачених трейлерів прослідковується, але не пояснюється: наприклад, вона тримає когось у заручниках на даху. У цієї людини існує певне портретна схожість з фотографією кримінального боса Села Мароні, яку ми бачили в офісі мера Мітчелла в першому трейлері. Його основного конкурента Кармайна Фальконе у виконанні Джона Туртурро теж видно в трейлері, але лише якщо ви можете впізнати актора зі спини — це він тікає чи то від розгніваної Селіни, чи то від того, з ким вона б’ється. Одягнена Кішка у цей момент один-в-один як у коміксі «Рік Перший». Ще Селіна демонструє у трейлері вже третю перуку у маленькому, але дуже цікавому кадрі, де вона в когось стріляє. Цікавий цей кадр перш за все тим, що його не можна приліпити до жодної з попередніх відомих нам сцен.

Окрема тема у трейлері — взаємини Бетмена і поліції. На другий рік діяльності герой, що фактично займається самосудом, тим не менш може собі дозволити спокійно співпрацювати з усіма рівнями поліції у місті, від патрульних (обшук лігва Загадника) до Ґордона, який має звання лейтенанта. Бетмен навіть присутній при арешті Загадника. Невдоволений таким нахабством  лише комісар Севедж який, як ми вже здогадуємось, не дуже чистий на руку. Ймовірно, він і намагається наказати заарештувати Бетмена, але куди там поліції тягатися з ґаджетами відомого мисливця на злочинців. Відомо куди. На дах.

Нових ґаджетів, окрім звичайного і ультрафіолетового ліхтарів, нам у цьому трейлері не продемонстрували, однак механіка деяких із них була значно розширена. Зокрема, традиційний пневматичний линвостріл схований у Бетмена в рукаві. Вогнепальну зброю Бетмен традиційно не використовує, проте ситуативно може нею жваво відгамселити, що й робить у красивому кадрі в кінці відео.

Окрім нього на десерт припасли ще новий шифр від Загадника. Це принаймні частково той самий код, що й минулого разу, тому його відносно швидко «розкусили», хоча ускладнити задачу цього разу ще й як намагались, зокрема написавши його на Spanglish, тобто суржику з англійської та іспанської. «You are el rata alada» — «Ти летючий щур». Хтось досить швидко віднайшов, що rataalada.com — це «сайт Загадника», де у інтерфейсі, схожому на DOS, треба дати відповіді на певні загадки. Що станеться після цього розкривати не буду, бо в це цікаво погратись. ARG (alternate reality game) по фільмах з Бетменом ми теж не бачили з часів «Темного лицаря», де це було великою частиною промо-кампанії.

Найбільша концентрація великодок прийшлася на кадр центральної площі міста Ґотем. Є тут просто реклама, реклама та назви з натяками на соціальне розшарування у місті (корони, написи «Gotham Empire» та «Tribune» майже однаковим кольором, які натякають на те що багатії вирішують з трибуни, що і коли буде, ніби імператори). Окремо слід відмітити напис «Odyssey» — частиною історії перетворення Брюса Вейна на Бетмена завжди є низка подорожей, які нагадують епічну поему Гомера. Зафіксована також перша поява у офіційних матеріалах вже поміченої на зйомках соціальної рекламної кампанії проти якогось конкретного наркотика з назвою «Краплі» (Drops), символ якої дуже схожий на певні варіації Червоного Каптура (Red Hood), лиходійського образу який першим у Ґотемі використав майбутній Джокер.

Чутки щодо останнього жваво ширяться останнім часом, концентруючись на тому, що актор Баррі Кеоґан, який грає полісмена Стена Меркеля, може насправді грати у фільмі Джокера. Засновані такі здогадки переважно на можливому витоку інформації з родини актора, а також тому факті, що до цього трейлеру ми не бачили жодного кадру з ним, у той час як Кеоґан, як ви могли бачити по ролі Друїга у «Вічних» (Eternals), актор зовсім не того калібру, який витрачають на ролі третього плану. Так чи інакше, Кеоґана можна помітити у новому трейлері саме серед натовпу поліцейських. Але це ще не означає, що він не може бути Джокером, бо у своїй першій появі лиходій (у тому числі) маскувався під поліцейського, що ми також бачили в «Темному лицарі». Також трилогія Нолана привчила нас до того, що якщо у персонажа ім’я когось з коміксів (а Меркель — це саме дуже другорядний персонаж з арки «Темне Правосуддя»),  це не означає, що він не може виявитись кимось іншим.

Чи не забагато розкрили в новому трейлері дізнаємося в березні… до якого можуть проспойлити ще більше у нових трейлерах.

Останні статті

“Сільпо” в стилі S.T.A.L.K.E.R.: Репортаж з відкриття у Києві

Автор: Микола Єрьомін

Сільпо

Звіт з цифрової виставки THQ Nordic

Автор: Лук'янчук Орест

THQ Nordic

5 фактів про нові пригоди Соніка у кіно

Автор: PlayUA

Їжак Сонік 2

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 08: Resident Evil 4 (2005)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil 4

Радянський Союз у руїнах. Інтерв’ю з Дмитром Мартиненком, співзасновником AtomTeam

Автор: Володимир Вітовський

AtomTeam

Two Point Campus, Saints Row, Tinykin — Порадник Ґеймера: Серпень 2022

Автор: Володимир Бортюк

Saints Row

Плануємо випустити декілька новинок цього літа — Стан справ у видавництва Nasha Idea

Автор: Владислав Папідоха

Чі. Життя однієї киці

Топ-15 ігор у бібліотеці PlayStation Plus Extra

Автор: Владислав Папідоха

PlayStation Plus Extra

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: