web analytics
p.ua.cs2 inferno

Як повернути гравців у Counter-Strike 2?

Автор: Андрій Присяжний

На тлі останніх подій, пов’язаних із Counter-Strike 2 (систематичний відтік гравців, найнижчий онлайн із липня 2022 року, одноманітний ґеймплей, тощо), з’явився час пометикувати на тему того, що можна було б додати у гру, аби вона перестала ловити мінусові рейтинги ледь не кожного дня.

Першим і найбанальнішим є те, про що говорять всі — внутрішньоігровий контент. Шутеру катастрофічно не вистачає активностей. По факту, зараз ми маємо що? Прем’єр, звичайний матчмейкінг і режим «Напарники» — справжній мізер як для гри, яка вже не перший рік знаходиться на ринку. 

Про те, що Valve готують нову операцію, говорять майже пошепки. Тобто десь щось знаходять у файлах гри, однак конкретних доказів того, що найближчим часом гравці отримають щось нове, немає. 

Як і того, що нас чекає нова скринька. І взагалі, вірогідність дропу в грі — це окрема проблема, розміром з чорну діру. Трошки детальніше про це я писав ось тут. Знову ж таки, жодних натяків на те, що у грі будуть оновлення косметичного характеру. І це при тому, що майстерня переповнена цікавими роботами.

Взагалі окремо варто розповісти про те, що за останній рік, Valve заробила — увага — один мільярд доларів тільки завдяки тому, що гравці відкривали скриньки. І це без нової скрині, а уявіть, що станеться, коли вийде нова! Детальніше зі статистикою можна ознайомитися тут.

Сюди також можна приписати оптимізацію, бо систематичним зараз є тільки те, що показники частоти кадрів не тримаються на одному рівні. Незалежно від того, які в тебе стоять налаштування. І я знаю, про що говорю, бо провів не одну годину у спробах підібрати налаштування, які дозволили б мені мати стабільну кадрову частоту без будь-яких просідань. Як ви розумієте, експеримент провалився.

Але це все зрозумілі речі. От що б насправді дало нам, гравцям, новий досвід і зацікавило нас?

Нова зброя! Відчуваю ваш скептицизм, але ось вам кілька деталей стосовно того, як давно оновлювався арсенал гри:

  • USP-S і M4A1-S — 14 серпня 2013 року в рамках оновлення Arms Deal
  • CZ75 -Auto — 12 лютого 2014 року разом із Weapon Case 3
  • Револьвер R8 — 8 грудня 2015 року як частину зимового оновлення 2015 року
  • MP5-SD — 15 серпня 2018 року. Це єдиний пістолет-кулемет із глушником у грі. Утім, це повернення вже баченої колись зброї, а не щось геть нове.

Усе! Тому так, вважаю, що можна додати кілька нових позицій до вже наявних. І це спрацює на багатьох рівнях.

От тільки подумайте: гравці отримають трохи свіжого повітря, контентмейкери — власне, контент, який має вплинути на активність у грі. Народ із майстерні ще більше ідей для роботи, а Valve — ще більше грошей. Ситуація виграшна для всіх

Про ножі ми говорити не будемо з кількох причин. Перша — це тому, що їх і без того додають у гру постійно. Друга — вони всі виконують одну й ту саму функцію. Можливо варто було б додати різні анімації вбивства для кожного ножа, але це тема для окремого матеріалу. Третя — я не надто розбираюся в них, хоча варто зазначити, що формфактор деяких ножів, що бачив у всесвітній мережі, має непристойно крутий вигляд. 

Усе, що буде показано далі, було вибрано на суб’єктивний погляд автора.

Поговоримо, для початку, про пістолети.

Після кількох годин пошуків чогось цікавого, я зрозумів, що, власне, нічого такого й немає (можливо я помиляюся і ви мене виправите в коментарях). З того, що мені сподобалося, можу виділити хіба що ось цю пару пістолетів:

  • FNX-45 Tactical FDE;
  • Taurus G3,

Якщо перший можу запропонувати як альтернативу стандартним пістолетам сил спеціальних операцій, то другий пропоную зробити доповненням до Glock. Якщо раптом хтось забув, нагадаю, гравці атаки мають тільки один варіант стандартного пістолета.

На десерт я залишив дещо, від чого в дикому захваті, бо це альтернатива Desert Eagle та R8 одночасно. Вашій увазі пропоную Taurus RAGING HUNTER 460 S&W Magnum Black 6.75 in. У цьому агрегаті мені подобається все — від вигляду до можливостей, які гіпотетично він може подарувати.

З «форсованим» слотом простіше не стало, бо тут та сама історія — чогось кардинально нового немає. Ну, майже. Ось кілька речей, які я хотів би побачити у грі в майбутньому:

  • Kriss Vector SBR G2 — пропоную як альтернативу для тих, кому подобається працювати з пістолетами-кулеметами, зробити доступним для обох сторін.

Серед дробовиків сподобалися два варіанти:

  • DP-12 Standard Manufacturing;
  • Smith & Wesson M&P12 Shotgun,

вибір впав саме на цих двох тому, що вони пропонують механіки стрільби, яких нема у грі. Так, вони схожі між собою, однак мають різні характеристики. Вибрати якийсь один я не зміг, тому пропоную це зробити вам.

З гвинтівками все склалося дивним чином. Я знайшов цікаві варіанти, що можуть розбавити колекцію того, що вже є. Проте варто розуміти, що основні гвинтівки змістити не вийде ніяк. Оскільки у нас є табір тих, хто використовує M4A1-S та M4A4, однак всі віддають перевагу АК. І це нормально, вони відносно збалансовані та не потребують якихось змін, хіба економічних. В решті аспектів їх і нема чим замінити. А от допоміжні автомати можна освіжити, і я маю для цього варіанти:

  • FN SCAR-L MK2 — може стати чудовою альтернативою Famas;
  • Sig Sauer MCX Spear — прекрасно підійде на заміну Galil,

мушу сказати, що мені прямо подобаються ці два варіанти! У грі вони будуть виглядати класно. 

А от з чим прямо біда — це снайперські гвинтівки. Більшість легких снайперських гвинтівок — це різновид «скаута», що вже присутній у грі. L96A1, вона ж AWP, взагалі немає альтернативи. Все, що доступно у розділі «снайперські гвинтівки», не зможе тягатися з наявною. Можна подумати про Barrett MRAD MK22, однак не певен, що ми готові до того, який дисбаланс може принести у гру нова снайперка. Хоча було б цікаво, особливо, якщо вони зійдуться одна проти одної. 

З іншого боку є дещо, що можна зробити альтернативою SCAR — Colt Canada C20 DMR. Автоматична гвинтівка використовується нечасто, згоден, то може нова позиція могла б це змінити? Як вважаєте?

Всього за кілька абзаців я накинув стільки причин для перевороту гри з ніг на голову, що за рік не розберешся. Але це тільки я так бачу ситуацію. Чому б не запитати людей дотичних до гри, що, на їх думку, варто змінити або додати до гри, щоб та перестала втрачати та здобула нову аудиторію.

Першим у моєму списку став засновник та автор каналу Вісті CS2 Костянтин Смаль. Ось які думки у нього стосовно гри:

Мені завжди була цікава аналітична складова гри, підмітити щось, чого не бачать інші, або не звертають уваги. Стосовно гри — я ніколи нічого не грав, окрім класичного ММ, тому мене все влаштовує, насправді. 

Єдине, чого хотілося б — це кейси. Додайте хоча б 3 штуки нових на рік і більшість гравців вже б повернулась. От як пішли були чутки про новий кейс — онлайн почав одразу рости.

Наступною у моєму списку стала людина, з якою я багатенько спілкуюся останнім часом, зокрема й у грі — талант студії Maincast Олег Thunder Громика:

Як на мене, зараз потрібно додавати основні речі, які будуть закріплювати позитивні емоції від гри. До основних я б додав наступні пункти:

  • Нормальний античіт. Бо все, що ми маємо наразі, це пусті балачки, які не мають під собою ніякого обґрунтування.
  • Допрацював би архітектуру підтікового оновлення. Так, розмови про нову механіку саб-тіку це класно, але ми всі бачимо, що над нею ще треба працювати. Хоча зараз вже краще, ніж було на початку.
  • Люди вже давно чекають чогось нового, того, що подарує ковток свіжого повітря грі. Більшість вважає, що таким ковтком може стати операція. 
  • Переробив би старі мапи. У нас є прекрасний приклад того, що оновлена мапа привертає до себе більше уваги. Інферно тому чудовий приклад, на Оверпасі змін менше, але він все одно сприймається краще за решту карт, які просто перенесли.

Останнім на моє прохання відгукнувся ще один талант Maincast, коментатор CS і Valorant Кирил Slaxer Вернудін:

Як на мене, у CS2 зараз є багато проблем. Про такі банальні, як відсутність команд на зміну рук, або команду, щоб руки не бігали у тебе по екрану, думаю казати й не варто. Це не дуже хвилює нових гравців, в основному тих, хто вже пройшов довгий та тернистий шлях у цій грі. Але я не думаю, що це є якоюсь катастрофічною проблемою. 

З переходом із CS:GO у CS2, Valve вирізали дуже багацько контенту, який навряд вони б встигли доробити, не відтягуючи випуск гри ще на кілька місяців. Я кажу, наприклад про цілий окремий режим Danger Zone, який не був схожий ні на що інше, про вже знайомі усім GunGame, Retake, Flying Scoutmans і таке інше. 

Зараз вирізано купу мап із пулу матчмейкінгу, он у режимі Wingman зараз усього доступні 4 мапи, а у CS:GO їх було близько восьми. І кожен місяць-два пара замінювалася двома новими мапами. Тоді було з чого обирати. 

Припускаю, що зараз Valve роблять фокус на відточення ґеймплею і глобального вигляду гри. І мова про додавання нового контенту не йде зовсім. Хоча ходять плітки про новий кейс, який гарантовано підніме онлайн на найближчий місяць, поки всі пробуватимуть його вибити. 

Мені здається, дуже допомогла б нова операція. Причина тому проста і зрозуміла — заплативши за неї гроші, ти матимеш кожен тиждень проводити якийсь час у грі. Поки цього нема, але гра покращується і ми почали вже бачити перші плюси по онлайну з часів релізу. Думаю далі буде тільки краще.

Ось такий у нас вийшов погляд на те, чим можна було б зацікавити/ повернути гравців до шутера, який все ще тут та все ще живий. При всіх спробах конкурентів його поховати.

Якщо підсумувати, то нам потрібна стабільна гра, в якій її механічна частина буде стабільно працювати. При цьому розробники мають доповнювати гру контентом. Бо скільки можна робити одне і те саме, але не мати при цьому хоча б якогось різномаїття чи нагороди за проведений час у грі? Недовго. 

Власне, саме тому й спостерігається постійне зменшення кількості онлайну гри. Це треба змінювати і робити зараз, а не колись потім.

Ну і найважливіше питання: чого на вашу думку не вистачає у грі? Чекаємо в коментарях!

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Тренуємося у CS2 на своєму VPS сервері

Автор: PlayUA

sidata 01

Усі досягнення S.T.A.L.K.E.R. 2 — що потрібно для проходження на 100%?

Автор: Олег Куліков

stalker 2 achievements 03

УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)

Автор: PlayUA

stalker radio

Чорна п’ятниця: найкращі пропозиції для геймерів

Автор: PlayUA

playstation 5 pro

Артефакти та інші скарби Зони у S.T.A.L.K.E.R. 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.s.t.a.l.k.e.r.2 артефакти

Українська музика в S.T.A.L.K.E.R. 2: від Мозгового до ZWYNTAR

Автор: Андрій Присяжний

s.t.a.l.k.e.r. 2 heart of chornobyl

Apple iPhone 16 Pro Max: занурення у світ нових можливостей

Автор: PlayUA

iphone 16 pro max 02

S.T.A.L.K.E.R. 2, Lego Horizon, Farming Simulator 25 — Порадник Ґеймера: Листопад 2024

Автор: PlayUA

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl