web analytics

Війна на землях Sony: Microsoft планує купівлю японських студій

Microsoft довгі роки намагалися стати бодай трішки помітною на ігровому ринку Японії. Але марно: країна залишалася під пануванням Sony, а Xbox була для тутешніх споживачів незрозумілою екзотикою. Старт продажу Xbox One  в Токіо — це одне з найсумніших видовищ в історії індустрії, а загалом за покоління Microsoft заледве продали в Японії 100 тисяч пристроїв. Та цього покоління ситуація має шанси різко змінитися. Завдяки відмінній роботі маркетингового відділу Microsoft, цікавість до Xbox Series в Японії виявилася просто шаленою. Якщо порівняти кількість пошукових запитів стосовно свіжих консолей від червня, то розподіл такий: PlayStation 5 – 25%, Xbox Series X – 75%. Загалом порівння брендів теж вийшло на користь “зелених”: PlayStation – 27%, Xbox – 73%.

Втім, цікавість споживачів — це добре, але щоби втримати японців на довгій дистанції, їм потрібні передусім японські ігри. А зважаючи, що Microsoft останнім часом не шкодує ресурсів задля залучення талановитих розробників та популярних торговельних марок, висновки напрошуються самі собою.

За даними Bloomberg, деякі японські ігрові студії повідомляють про наміри Microsoft придбати їхній бізнес. Вони побажали зберегти анонімність, тому конкретних персоналій ми не знаємо, але їхні слова цілком збігаються з озвученим минулого року бажанням Філа Спенсера знайти азійського розробника, а ще краще — японського.

Спроби вийти на третій за величиною ігровий ринок, на якому в компанії майже відсутня присутність — більш ніж логічний крок для розвитку. За даними Famitsu за останній рік, до 1 листопада лише 0,1 % усіх проданих консолей склали Xbox One, у той час, як PlayStation 4 — 10,1 %, а лідером став Switch — 89,8 %.

За словами Хідекі Ясуди (Hideki Yasuda), аналітика з Ace Research Institute, Xbox має всі шанси зробити Японію другим за об’ємом ринком після США, якщо робитиме правильні кроки. Він також підкреслив, що «увага Sony віддаляється, прихильники почали це помічати».

Міжнародні продажі PS4 зібрали понад 113 млн консолей, перегнавши PS3 з 87 млн. Однак, на ринку Японії кількість складає лише 10 млн. У самій Sony звинувачення про зміни зацікавлень відкидають, а представниця компанії Нацумі Атараші (Natsumi Atarashi) підкреслює, що «домашній» ринок для них залишається першочерговим. З цим твердженням не погоджується аналітик з Morningstar Research Кадзунорі Іто (Kazunori Ito): «Це консенсус аналітиків, що PlayStation більше не розглядає ринок Японії як важливий. Якщо вас цікавить їхня [Sony] думка про японський ринок, то потрібно про це запитувати, інакше Sony про нього й не говоритиме».

У цій суперечці дивним видається і стандартизація схеми контролю в системі PS5, де відтепер, як у всьому світі, Х означатиме підтвердження, а О — скасування, що суперечить 26-річній традиції країни: кола означають — позитивно, а хрестики — негативно.

Правила гри можуть змінитися, Microsoft розпочне продаж нових консолей у Японії одночасно з усім світом, що відкриває перед нею перспективні можливості. Компанія вирішила не повторювати попередню помилку, коли Xbox One з’явився на полицях країни за рік після старту в США. До того ж в Microsoft створили найменший Xbox з усіх — Xbox Series S, що також є безумовною перевагою, підкреслює Хідекі Ясуда з Ace.

За словами Сари Бонд, яка відповідає за взаємини між розробниками ігор і екосистемою Microsoft, компанія активізувала обговорення з японськими розробниками про випуск ігор для Xbox. До такої співпраці готова, наприклад, Koei Tecmo Games Co, яка розгляне випуск додаткових ігор на Xbox, якщо в компанії продовжать демонструвати зацікавлення до Японії.

Тут слід підкреслити й згадані вище анонімні свідчення розробників про пропозиції купівлі студій від Microsoft. Джеремі Гінтон (Jeremy Hinton), голова Xbox в Азії, коментує такі заяви лаконічно і стримано: Microsoft завжди відкрита до обговорень, купівлі можливі, але немає жодних оголошень, якими можна було б поділитися.

Акцент робиться не лише на продажі консолей, а на нових підписниках Game Pass Ultimate, які можуть отримати усі переваги стрімінгового сервісу xCloud. Тож це ще й приціл на мобільних гравців.

Та чи вийде в американської компанії досягти успіху в Японії? Консультант в ігровій індустрії Серкан Тото (Dr. Serkan Toto) озвучує певний скепсис. За його словами Microsoft все ще буде складно на японському ринку й він не вбачає жодних причин, за яких новий Xbox має продемонструвати кращі результати, ніж попередник. Він також підкреслює, що за всіма ознаками наступні роки королем Японії буде Nintendo, й не розуміє, чому для Microsoft все ще так одержима цим регіоном.

Цю думку доповнює і Хідекі Ясуда, який також не впевнений, що Microsoft займе позиції Sony. Проте він бачить і причини для позитиву, в компанії нарешті роблять активні кроки, а «великий прилив завше починається з дрібних змін».

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Читайте також

«Ігри, що вийшли 20 років тому, на консолі мають чудовий вигляд»: оцінки S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy на Switch

p.ua.s.t.a.l.k.e.r. legends of the zone trilogy

Філ Спенсер віддає перевагу іграм за колишніми серіями Xbox, ніж ліцензіями Disney, Lucasfilm

indiana blade

Sony планує придбати японський конгломерат Kadokawa, але не заради FromSoftware

fromsoftware

Sony заблокувала акаунт власника рекордної кількості трофеїв PlayStation

hakoom

LEGO Horizon Adventures показала найгірший старт серед всіх ігор PlayStation Studios на ПК

lego horizon

Xbox готовий портувати будь-які власні ігри на консолі PlayStation і Nintendo

xbox ps switch

Таємниці покинутих місць Horizon Zero Dawn

horizon video 2 poster site

Доповнення з колаборацією між Stellar Blade і NieR: Automata вийде наступного тижня

stellar nier