TES V Skyrim — найкращі моди #1. Requiem.

Я помилявся. Я дуже-дуже сильно помилявся, розхвалюючи три роки тому The Elder Scrolls V: Skyrim у своєму огляді. Ну що тут скажеш? Молодим був і наївним. Та і гра справляла добрячий “вау”-ефект, через що її було дуже важко критикувати.

Але минули роки, Скайрим було пройдено і перепройдено, дія “вау”-ефекту минула, а їй на заміну прийшов більш тверезий погляд на гру. І цей погляд значно відрізняється від того першого, у 2011 році. Як би не вихваляли Skyrim оглядачі, він, все-таки, є грою доволі посередньою. Як для ролівки у світі Древніх сувоїв, Скайрим має доволі вбогий сюжет (дракони й вікінги – чи існують ще більш клішовані кліше?), поганеньку гру акторів (згадайте лишень награний акцент ніпів-нордів), і пошматовану рольову систему (три характеристики? Серйозно? Та у Diablo їх більше, а це навіть не ролівка!). Не кажучи вже про те, що увесь світ обертається довкола героя: рівень монстрів та знайдений лут завжди відповідають прокачаності Змієборця.

На щастя, ігри серії TES вже давно приваблюють армії любителів створювати модифікації. Відтак і для Skyrim було створено тисячі різних модів: корисних і не дуже. Провівши чимало часу тестуючи різні моди, я, здається, підібрав саме ту комбінацію, яка здатна оживити і збагатити світ гри, покращити ігролад, і взагалі зробити гру цікавішою. Пропоную вам огляд найкращих модів, які перетворять Скайрим на цікаву і гарну гру, яка не раз кине вам виклик. У цьому переліку моди буде посортовано за їхньою мастхевністю. Себто почнемо із найбільш необхідних модифікацій і закінчимо косметичними, без яких можна і обійтися.

Частина 1. Requiem.

Requiem

Автор: ogerboss

Ооо, Реквієм. Вже й не уявляю собі гри у Skyrim без тебе, королю всіх модів. Метою Requiem було повернути ті елементи ігроладу попередніх частин серії (особливо TES III Morrowind), які розробники усунули з гри задля зручності усіляких нубів. Перше, що ви помітите, встановивши Requiem, – це те, наскільки всі дії героя стали прив’язаними до зеленої шкали витривалості. Пригадуєте, як у Morrowind витривалість витрачалася на всі дії героя, як то біг, стрибки та удари, а не тільки на спринт? Так от, відтепер так само буде у Скайримі. Змієборцям доведеться запасатися витривалістю аби могти довго махати мечем, плавати, чи натягувати тятиву лука.

Окрім цього, Requiem узалежнює кожну дію героя від перків. Немає перка у гілці “Алхімія” – забудьте про створення зілль чи отрут. Не вклали очок у “Важку броню” – то не вдягайте її, інакше вичерпаєте запас сил, пройшовши десять метрів. Пошкодували перка на “Злам замків” – не сподівайтеся могти відкрити скриню наприкінці підземелля. Таким чином гра спонукає героя обрати клас, як у попередніх іграх. Звісно ж, перки можна розкидувати на власний розсуд, спеціалізуючи персонажа як завгодно.

Самі ж дерева навичок зазнали суттєвих змін. Відтепер герой стартує із п’ятьма очками у кожній навичці, яка не є основною для його раси (в оригінальній грі кожний Змієборець мав усі навички прокачані до 15, а расові – до 20 чи 25). Спосіб, у який герой прокачує скіли, було трішки змінено: навичка “Легкої броні” (або, “Ухилення”, як вона тепер називається) качається постійно, доки Змієборець ходить та бігає, вдягнувши легкі обладунки.

Розпочавши нову гру, ви помітите, що у героя є три очки перків, які допоможуть обрати стартову спеціалізацію. Самі ж описи перків змінилися докорінно. Тож замість чогось на кшталт “Ваші вогняні кулі наноситимуть на 15 більше пошкоджень”, тепер опис перків більш нагадуватиме ролівку і виглядає десь так: “Ваші вогняні кулі підпалюють ворогів, через що ті намагатимуться втекти в агонії від плавлення шкіри”.

Requiem - Destruction

Кожний вкладений у ту, чи іншу навичку перк буде помітно впливати на ігролад. До прикладу, один із перків у гілці “Лучник” дозволяє значно швидше натягувати тятиву. А розділення гілки “Одноручна зброя” на підгрупи “булави”, “сокири” й “мечі” дозволить спеціалізувати вашого воїна на володінні улюбленим видом зброї. Дерево “Красномовство” було поділено на дві частини. Одна з них має  стандартні перки для красномовців, що дозволяють вигідніше торгувати, або ж перевдягатися, прикидаючись членом одної з фракцій. Друга частина “Красномовства2 відтепер відповідає за ефективність вигуків.

Наступною важливою фішкою Requiem є те, що вороги й лут більш не прив’язані до рівня героя. Відтепер у підземеллях та інших локаціях можна буде зустріти як невмілих бандитів, так і дуже потужних лордів-вампірів, з якими герой-початківець не матиме жодних шансів. Те ж саме стосується сильних ворогів: вовкулак, драконів та відьом. Це зроблено для того, аби гравці не почувалися всевладними супергероями із самого початку гри. Крутий лут захищатимуть дуже могутні вороги, а тому найкращі предмети у грі буде не так легко знайти.

Requiem – це мод, спрямований у першу чергу на посилення відчуття важливості відігравання ролі. Тож багато аспектів гри стануть складнішими заради того, аби гра відповідала канонам світу. До прикладу, мод змінює систему взаємодії гравця із вівтарями богів. Відтепер боги даватимуть благословення із суттєвішими бонусами благочинним героям. У кожного бога є свої вимоги, задовольнивши які Змієборець зможе отримати недоступне раніше благословення. Злочинців ж боги презирають – якщо ви полюбляєте цупити предмети, чи нападати на нейтральних ніпів, то боги відвернуться від вас, і не почують ваших молитов.

Requiem змінює цілу низку інших елементів гри: чарування заклять, характеристики предметів, властивості зілль, поведінку ніпів і монстрів, бої з драконами, крафтинг … Всього й не перелічиш. Якщо ви вже пройшли Скайрим кілька разів і бажаєте нових відчуттів, то Requiem – це мод саме для вас. А якщо ви плануєте вперше пройти гру, то все одно не полінуйтеся встановити цей мод. Без нього є ризик занудьгувати.

А з якими модами граєте ви? Чи стала якась модифікація для вас справжнім одкровенням, яке змусило знову сісти за Skyrim?

P.S. Requiem – мод, який впливає на чимало аспектів гри. Відтак, аби не “зламати” собі проходження, не забувайте про патчі сумісності. Такі патчі можна знайти тут,  тут, і тут. Декотрі елементи Requiem можуть видатися вам занадто складними (наприклад, невидимі і дуже потужні істоти, яких можна іноді зустріти). Якщо вам хочеться уникнути цих елементів, то радимо встановити Requiem Plus та Requiem – Blessings Ignore Crime (аби могти отримувати благословення божеств навіть після скоєння злочинів). А якщо вам потрібна допомога з питань встановлення чи налаштування модів, то не соромтесь звертатися до мене через Steam.

Наступна частина


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • electrino

    Не пробував Реквієм, багато патчів сумісності з іншими модами треба… Ставив ACE – Combat Skills та SkyRe, зараз граю з першим, та великої різниці між цим модом та ваніллю не бачу, а SkyRe набрид. Спробую Реквієм при наступному проходженні – давно про це думаю.
    Мод Realistic Archery Bows and Arrows, що вийшов не так давно, змусив знову взяти в руки лук, а Epic Gameplay Overhaul – пройти знову гілку цивільної війни та більше полювати на драконів, адже мод робить їх набагато кращими. Також, Frostfall та Realistic needs and diseases завжди присутні у грі.

    • Nick Oros

      Звертайся, якщо потрібна буде порада щодо сумісності.

      • electrino

        Дякую, та думаю розберусь, мені просто лінь їх ставити :D До речі, ти які використовуєш програми для організації/установки модів? Я користуюсь Mod Organizer`ом – дуже потужна штука, рекомендую спробувати, якщо досі не :)
        CVO чи CWO? Бо це два різних моди.

        • Nick Oros

          Теж користуюся органайзером. Дійсно класна штука.
          А оглядатиму і CWO )

  • Darth Vader

    не знаю мне не очень нравятся модыдобавляющие хардкор в игру прошол ее раз 10 после первого прохождения начял просто фанится в следущий раз попробую установить Реквием ) ( прошу прощения за руский просто плохо знаю Украинский )

    • electrino

      Рекомендую пройтись по квестовым модам, типа Falskaar, Wyrmstooth. У Trainwiz’a интересные квесты – Aethernautics, World Eater Beater (переработка схватки с финальным боссом основного сюжета), The Wheels of Lull – новый квест, довольно крутой:).
      Наслаждайся. :D

      • Darth Vader

        о спасибо за совет обезательно попробую )

      • Nick Oros

        А мені от не дуже подобаються моди, які додають нові землі типу Falskaar i Wyrmstooth. Більше подобається Interesting NPCs – теж достобіса квестів, але всі у світі Скайрима.

        • electrino

          Треба спробувати.