Xbox 360

Чому варто придбати Xbox 360 у 2022 році?

Автор: Володимир Вітовський @vovatool

Xbox 360? У 2022 році? Це якийсь жарт? Аж ніяк, особливо якщо ознайомитися детальніше з усіма особливостями цієї коробки. Попри бонуси, якими Microsoft закидає користувачів своєї ігрової екосистеми, Xbox 360 має суттєві переваги навіть над актуальним поколінням. Дуже важливо усвідомлювати, що ми говоримо саме про версію консолі з офіційною прошивкою, адже, по-перше, піратство — це погано, а по-друге, заламана консоль автоматично позбавляє кількох переваг, перерахованих далі.

Це одна з причин, чому у вступі фігурувало слово “офіційно”. Багато гравців, які зараз підсіли на цифрові крамниці, навіть не усвідомлюють, що вони можуть пройти класичні проєкти на кшталт Need for Speed: Most Wanted (2005) чи Spider-Man: Web of Shadows, не використовуючи нелегальні ресурси для завантаження. Для цього знадобиться одна Xbox 360 і копирсання на ринку вживаних дисків.

Звісно, ціна вживаних дисків суттєво варіюється. Наприклад, оригінальний Need for Speed: Most Wanted (2005) для Xbox 360 може коштувати від 20 до 120 доларів. Це вже як пощастить: я, наприклад, придбав німецьку версію за 500 гривень. За Spider-Man: Web of Shadows довелося заплатити 700 гривень. До речі, останню я через місяць перепродав, хоча не очікував, що в Україні все ж знайдеться людина, яка також захоче її пройти на непрошитій консолі, отримати ачівки тощо.

Чому мова йде саме про ці ігри? Бо їх не просто немає у цифрових крамницях — для них ще й недоступна зворотна сумісність. Тобто якщо ви вставите диск Most Wanted (2005) у свою Series X, то нічого не відбудеться. Чому? Для актуального покоління Xbox необхідна додаткова оптимізація на програмному рівні. Робити складні маніпуляції зі старими проєктами, особливо після втрати ліцензій, студії не збираються (є лише окремий перелік таких ігор). А на Xbox 360 була навіть пряма зворотна сумісність зі своєю попередницею. Тобто майже будь-який диск для оригінальної Xbox вона також може зчитати. Це якщо вам закортить пограти, наприклад, Soul Calibur 2, Tony Hawk’s Pro Skater 3 або найтехнологічніші версії трилогії GTA.

Я впевнений, ви знаєте про консольні ексклюзиви, а також боротьбу за гаманці гравців між Sony та Microsoft. Але чи відомо вам, що іноді до цього списку входили не тільки повноцінні ігри, а й візуальні покращення для кросплатформових проєктів? Need for Speed: Most Wanted (2005) цікавила мене найбільше. Саме версія для Xbox 360 виглядає найкраще в порівнянні з PlayStation 3 чи ПК. Цього EA досягла за допомогою трьох складових:

  • покращена деталізація світу. Щоб увімкнути на ПК деякі деталі (конуси на дорозі, вивіски, плавне віддзеркалення на автомобілях тощо) потрібно порпатися в налаштуваннях графіки. Чому за замовчуванням вони не ввімкнені? Ймовірно, погана оптимізація. Навіть на сучасному комп’ютері через це у грі може знижуватись частота кадрів, а от на Xbox 360 все працює доволі плавно. На більшості консолей такої деталізації взагалі не було;
  • покращене освітлення. Особливо хочу виділити ПК, де дуже часто на очі трапляються висвітлені текстури. На Xbox 360 розробники явно краще впоралися з цим завданням;
  • комбінування ефектів. Need for Speed: Most Wanted (2005) для Xbox 360 просто виглядає найкраще. При базовому порівнянні всіх версій стає очевидним факт, що в неї вклали найбільше зусиль (і грошей).
NFS Most Wanted (2005) DS vs GBA vs GameCube vs PC vs PS2 vs PSP vs Xbox vs Xbox 360
Spider-Man: Web of Shadows (2008) DS vs PSP vs PS2 vs Wii vs PS3 vs XBOX 360 vs PC

Це наочний приклад того, що на деякі класичні ігри можна подивитися під новим кутом, а може й пройти їх знову з думкою: “Супер! Чому я не знав про це раніше?”. Розробка ігор (особливо мультиплатформи) для Xbox 360 була комфортнішою через архітектуру, з якою доводилося працювати студіям. Need for Speed: Most Wanted (2005) — яскравий приклад реалізації подібних візуальних бонусів.

За приклад пропоную взяти Spider-Man: Web of Shadows. Як було вказано, придбати її у цифрових крамницях зараз неможливо. А навіть якби змога з’явилася, то, найімовірніше, гра вийшла би без ачівок. Для когось досягнення не є важливим аспектом при проходженні, але для інших — це показник, який не просто тішить его, а й слугує позначкою про “виконану роботу”.

Якщо колись мова зайде про Spider-Man: Web of Shadows чи Need for Speed: Most Wanted (2005), я зможу сказати: “Так, я навіть здобув там 100% ачівок, можеш подивитися в моєму профілі Microsoft (Xbox)”. Звісно, такий аргумент не виграє суперечку, але він щонайменше доводить, що мені не начхати на гру і весь контент, який вона пропонує. Адже хто ще може похвалитися тим, що у нього не просто є ці іконки в профілі, а він ще й отримав неймовірне задоволення від самого процесу їх отримання? Насправді, це також частково відроджує враження “першого проходження”, яке з досвідом все складніше відчути.

Kinect потребує не коментарів, а персонально тесту. Шкода, що Microsoft відмовилася продовжувати удосконалювати його одразу ж після другої спроби. Можливо, для того, щоби всі забули, що трапилося на початку попереднього консольного протистояння. Цей пристрій для захоплення рухів, який не потребував абсолютно жодних додаткових маніпуляторів, був справді чудовим розважальним придатком. За додаткову ціну ще на зламі попереднього десятиліття можна було перетворити консоль у справжній центр розваг.

Star Wars Kinect, Kinect Sports, The Gunstringer або Dance Central — це проєкти, максимально зосереджені на тому, щоби вам і вашим гостям було весело проводити час. А ще ж його можна використовувати і для розпізнавання мовлення (команд) та об’єктів/малюнків. На жаль, Kinect так і залишиться частиною історії, якщо ви не придбаєте його разом з Xbox 360.

Кому потрібні ті ваші 30 кадрів за секунду? Звісно, це не те, що змушує битися наші серця швидше. Втім, я впевнений, що порівняння продуктивності ігор на консолях і ПК, де вони з’являлися початково, вас може зацікавити. Наявність Xbox 360 у вашому будинку десяток років тому означала, що ви граєте ігри та не переймаєтеся стосовно жодних налаштувань графіки чи потужності заліза. Але наскільки добре вона могла впоратися з цим завданням? Хочете перевірити самостійно? Тоді вам точно знадобиться Xbox 360.

Скажу одразу, що було приємно бачити падіння за 25 кадрів за секунду. У голові одразу виникала думка: “Ха-ха, не настільки вже й унікальними платформами були ці консолі”. І навпаки, коли Need for Speed: Carbon якимось магічним чином показував фактично ідеальні 60 к/с, коли я обертав камеру огляду на супротивників позаду, то думав: “Дідько, як ця коробка взагалі здатна на таке, вона не задихається?” Перша Forza Horizon взагалі здалася візуальним витвором мистецтва, де змогли реалізувати відкритий світ на Xbox 360. І це все працює стабільно.


Що ж, інформації для роздумів я вам надав достатньо. Зараз ніхто не полює на Xbox 360, але придбати консоль з офіційною прошивкою все одно буде складно. Якщо вам це вдасться, тоді ви зможете оцінити всі описані плюси. Коштуватиме вона також куди дешевше, ніж будь-яка інша ще актуальна коробка сьогодення. У вас є хороші спогади про консоль? Тоді обов’язково діліться ними в коментарях. Можливо, навіть маєте про запас якусь цікаву історію чи додаткові переваги, про які я забув вказати у статті.

Останні статті

5 ігор у Xbox Game Pass, в які вам варто зіграти #02

Автор: Володимир Вітовський

Metal: Hellsinger

Хто отримав гранти Netflix та Української кіноакадемії і чому це не зрада

Автор: Микола Єрьомін

ukrainianfilmacademy

Кому варто придбати The Last of Us Part I?

Автор: Володимир Вітовський

The Last of Us Part I

Безкоштовні екскурсії та кінопокази в катакомбах: у Вінниці пройдуть Дні європйської спадщини

Автор: Микола Єрьомін

Вінниця

На що звернути увагу під час вибору геймпада Xbox One

Автор: PlayUA

xbox gamepad

Підсумки вчорашньої State of Play

Автор: Лук'янчук Орест

State of Play

Підсумки вересневого Nintendo Direct

Автор: Владислав Папідоха

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

(Невтішні) підсумки Ubisoft Forward

Автор: Олег Куліков

assassins creed mirage

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: