web analytics
XDefiant

Думай швидко, рухайся ще швидше. Огляд XDefiant

Автор: Андрій Присяжний

XDefiant буквально змушує тебе думати та рухатися на п’ятій передачі. Все, що відбувається нижче, зазвичай, закінчується поїданням свинцю. З моменту виходу, гра зазнала чимало змін, показала непогані результати одночасного онлайну та вражаючу кількість гравців, що наважилися спробувати. Тому саме час поговорити що там і як.

Основні моменти

XDefiant – динамічний шутер, де зійшлися фракції з популярних франшиз Ubisoft: Чистильники (The Division), Лібертад (Far Cry 6), Ешелон (Splinter Cell) і Примари (Ghost Recon Phantoms). Є ще п’ята — DedSec (Watch Dogs 2), але вона відкривається тільки після проходження певного ігрового порогу — 750 тисяч очок.

Кожна фракція має трьох персонажів, але лише один із них буде доступний на початку. Інших можна розблокувати, виконавши ігрові випробування. Вони не є складними і більшість можна виконати навіть не звертаючи на них уваги.

Здібності та ультимативні навички

Всі фракції мають свої активні та пасивні здібності, що будуть задавати стиль вашої гри. Наприклад ви можете використати «Магнітний бар’єр» фракції Примар та вести вогонь на відстані, прикриваючи себе та союзників. А можете взяти «Бліцщит» та понестися на таран, збиваючи суперників у ближньому бою.

Також присутні ультимативні навички, використання яких, подекуди, може радикально вплинути на перебіг матчу. А може просто підсилити команду в той, чи інший момент.

Єдине, на що хочеться дорікнути — це кількість навичок. Чому б для кожного наступного персонажа фракції не надати одну альтернативну навичку доступну тільки йому? Бо виходить так, що відкриття інших персонажів відбувається просто щоб відкрити модельку.

Зброя та її прокачування

Схожа історія зі зброєю. У вас на вибір звичний набір: є штурмові та снайперські гвинтівки, дробовики, кулемети, пістолети-кулемети та звичайні пістолети. Як і у випадку з персонажами, відкрити кожен наступний слот можна тільки виконавши певне завдання. І якщо з цим ще можна змиритися, то далі стає не так зручно.

Ось у чому справа: весь ігровий процес зводиться до того, що розкачувати зброю потрібно одну за одною. І тут ви кажете, що та сама механіка присутня в Call of Duty чи Battlefield. І будете праві. Проте кілька неприємних партій зіграти таки доведеться.

Все тому, що стартова зброя відверто слабша за ту, яка прокачана. Тому перші кілька рівнів прокачування зброї вам буде не дуже комфортно. А потім, коли відкриються потрібні модифікації, стане простіше.

Зброя та модифікації до неї

Але і це ще не все. У грі запропоновано сім модифікацій на зброю: дуло, ствол, передня планка, приціл, магазин, задня планка та приклад. Використати при цьому можна тільки п’ять, що суттєво зменшує можливості гвинтівки. У такий спосіб розробники схиляють гравців до компромісу, що робить гру менш приємною.

І ось вам ще одна порада: не дивіться на показники справа. Ця графіка аж ніяк не відображає силу чи слабкість тієї, чи іншої модифікації належним, чи навіть правильним, чином.

У переважній більшості випадків, характеристики модів прямо таки різняться з тим, які бонуси вони надають. Складається таке враження, що Ubisoft просто дали модифікаціям якийсь певний приріст до вогневої міці, рухливості, влучності та кількості набоїв.

Кумедно спостерігати, коли магазин на «+15 набоїв» має менший вплив на шкалу, ніж той, що дає «+5 та швидкість перезаряджання». Словом, читайте опис модифікацій та не дивіться на шкалу справа.

Ігрові режими

У грі присутні нерейтингові та рейтингові матчі (пробна версія), у режимах:

  • Deathmatch
  • Супровід
  • Контролювання зон
  • Захоплення
  • Панування
  • Мастак

А також режим тренувального табору. Останній чимось нагадує стрільбище з Tom Clancy’s The Division 2 і виконує ту саму функцію — тестування зброї.

І, як ви вже зрозуміли, цим займатися доведеться багато. Бо, окрім як налаштовувати на власне відчуття, тут більше ні на що покластися.

Кожен ігровий режим вимагає від гравців певного набору команди і під кожен режим цей набір змінюється. У супроводі, наприклад, вам потрібно мати мінімум одного представника Примар з «Бліцщитом», інакше ваша присутність поруч з вантажем закінчиться дуже швидко.

В Пануванні прекрасним вибором стануть агенти Ешелону, котрі за допомогою «Розвідувального костюму» зможуть не просто швидко пересуватися по мапі, а й показати команді, де знаходиться опонент. Можливі способи перевернути умови матчу на свою користь через використання здібностей обмежується лиш тим, як ви мислите.

У цьому всьому є тільки одна заковика — всі, з ким мені довелося грати, мовчать і займаються власними справами. Виконати якийсь випад разом із тіммейтом? Забудьте, краще понестися вперед — набивати статистику.

Доходить до того, що ваша команда інколи робить все що завгодно, але не те що треба. Ви можете стати кращим гравцем матчу, але все одно опинитеся в списку невдах.

Зараз ми у так званому «передсезонні», тому немає жодного сенсу проводити час у рейтингових матчах. Хоча знаходяться відчайдухи, що вирішують випробувати себе там. І деколи це не надто приємна історія, бо час від часу стається так, що гравці виходять і гра просто забуває когось докинути.

Трапляються випадки, коли вам доводиться догравати в меншості. І мова не про відсутність одного, а про «три проти шести». І це при тому, що шутер має чималу активність.

Нижче приклад того, як мене і ще одного гравця докидає в матч, де суперників було більше.

Чітери та інші проблеми

Як і будь-який інший шутер, XDefiant не зміг обійти питання чітерів стороною, особливо, коли ми говоримо про версію для ПК. За майже 100 годин ігрового часу мені найбільше запамʼяталися:

  • персонажі, що літають по всій мапі з автонаведенням,
  • класичні Клінти Бартони, що завжди влучають в ціль, навіть якщо вона за текстурою і навіть не однією,

і звісно ж не можна не згадати тих, хто, як юний Клакр Кент, що підглядає за дівчатами у шкільній роздягальні (Бог свідок, не пам’ятаю в якій серії «Таємниць Смолвіля» це було), бачить всі ваші пересування по локації. Словом, інколи ігровий процес напрочуд «веселий».

Ось, наприклад, зайшов зробити скріни для матеріалу і потрапив на прекрасну трійку персонажів, що демонструють вище описані варіації. Єдиним способом їх прибити було навалитися купою, як можете бачити — виходило погано.

В нашому огляді The Finals я розповідав проте, що приціл у грі має вселенські масштаби. Тут ця історія чимось схожа, а для людини, яка проводить велику кількість часу в іграх типу CS2, це викликає певний дискомфорт.

Добре, що можна поставити модифікований приціл по типу рефлекторний, голографічний чи ACOG. Стрільба стає в рази зручнішою, однак ви втрачаєте слот для інших модифікацій. Про це ми говорили раніше. Але краще вже так, ніж намагатися стріляти від бедра.

Стрільба від бедра у цій грі суворо заборонена!

— сказав на своєму стрімі талант студії Maincast Андрій Yukio Кучеренко

Власне, Андрій багато говорив про те, що стрільба, рух персонажа — все, що зв’язано з ігровим процесом могло бути краще реалізовано. При цьому гра побудована так, що ти постійно знаходишся у вирі подій, тобі не треба нікуди бігти і доганяти когось. Саме тому стається так, що інколи на тебе вилітають зі всіх сторін.

Кіберспортивна складова

При всьому цьому не можна не помітити, що гра має всі основні елементи для того, щоб спробувати у кіберспорт. Танк у нас є, супорт для нього також, а на додачу маємо кілька інших фракцій, що можуть себе реалізувати на мапі. Чи то відволікти суперника, чи зайнятися люрком.

І комбінацій на гру може бути неймовірно багато: ближній бій, зі снайпером, два танки, три танки — обирай, що тобі подобається більше. При цьому я не думаю, що Ubisoft якось варто рухатися в цьому напрямку, тим більше коли у них вже є Rainbow Six Siege.

Внутрішньоігровий магазин та бойова перепустка

За класикою Ubisoft, гра має бойову перепустку, де навіть є кілька безкоштовних слотів. Однак їх куди менше, ніж, наприклад, в уже згаданій The Division 2. Можливо це зміниться з виходом першого сезону.

Також тут є крамниця, в якій можна придбати симпатичні скіни за внутрішньоігрову валюту. Є тільки одна проблема, навіть дві: коштує валюта непомірно дорого, а заробити її у грі, хоча б частково, неможливо.

Тому ти або дуже багато платиш за скіни, або бігаєш зі стандартними. Сподіваюся, розробники зжаляться над нами і внесуть якісь зміни.

Плани на майбутнє

А змін та оновлень нас чекає немало. На виставці Ubisoft Forward, студія анонсувала старт першого сезону. В ньому нам обіцяють додати нові мапи (по одній кожного місяця), режим «Утримання прапора», фракцію GSK та три нові гвинтівки.

А також там має бути просто величезна кількість скінків для персонажів та зброї. Внутрішньоігрові нагороди тощо.

Це не безкоштовний Call of Duty

Як зараз люблять говорити? «Вбивця чогось там» — це не той випадок. Спроба Ubisoft продати гру, як безкоштовний Call of Duty провалилася і зараз я поясню чому.

При тому, що гра намагається скопіювати майже всі характеристики свого старшого брата, як от випробування, прокачування, ТТК тощо. Вона не пропонує тієї динаміки та чіткості, яку має шутер від Activision. Той самий Yukio сказав:

Якби мені довелося обирати у що грати: в XDefiant чи Call of Duty — я б обрав останню.

Як сказали на одному з українськомовних стрімів, тут ще є над чим працювати.

Українська локалізація

Хоча у гри є те, чого немає у тієї ж Call of Duty — українська локалізація. Так, вона лише текстова, але погодьтеся, приємно заходити у гру та бачити своє, рідне.

Щодо її якості, то тут все навіть дуже непогано. Так, є мінімальні погрішності у тих чи інших місцях, проте їх куди менше, ніж, наприклад, в оновленні 2.0 для Cyberpunk 2077.

До речі, зараз розробники розсилають листи з опитуванням, де запитують про якість локалізації. Зробіть послугу нашій спільноті — пройдіть його.

***

XDefiant — непоганий безкоштовний шутер. Так, потрібно працювати над покращенням механічної складової, щоб наблизитися до CoD. Так, потрібно виправляти деякі технічні питання, але який реліз зараз немає такого?

При цьому гра вже зараз пропонує різні стилі (фракції) для відігравання, а кожна гвинтівка збільшує цю варіативність. І тільки вам вирішувати, який саме досвід ви хочете отримати.

Варто пам’ятати, що це тільки початок. Основа на майбутнє закладена і на ній, як ми вже знаємо, студія планує побудувати щось більше.

69

Задовільно

Вдалося

  • об'єднати всесвіти під одним дахом
  • зробити базу, на якій можна рухатися далі

Не вдалося

  • налагодити чіткість та гостроту стрільби
  • зарахування шкоди проходить пізніше, ніж повинно
  • обмежена кількість здібностей для фракцій
  • характеристики модифікацій

Жанри

Компанії

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Світ у русі. Огляд Arranger: A Role-Puzzling Adventure

85

Автор: Барлет Ярослав

Arranger: A Role-Puzzling Adventure

Непідвладна часу. Огляд настілки «Домініон»

Автор: Малютенко Михайло

Домініон

Розчарування цілого покоління. Огляд фільму «Ти мене любиш?»

Автор: Микола Єрьомін

Карина Химчук

Монтуй та грай під час відключень! — Огляд ноутбука Acer Predator Triton Neo 16 (PTN16-51)

Автор: Володимир Бортюк

tritonneo16 cover

Глядач у центрі уваги. Огляд фільму “Наглядачі”

Автор: Микола Єрьомін

Наглядачі

Dark Souls для початківців. Огляд Another Crab’s Treasure

65

Автор: Барлет Ярослав

another crab's treasure

Це ж було вже! Огляд Senua’s Saga: Hellblade 2

73

Автор: Владислав Папідоха

Senua's Saga: Hellblade 2

Магія у коробці — Огляд настілки «Хижі світи»

Автор: Малютенко Михайло

Хижі Світи