Steam

Медіа-простір перенаситився?

Автор: Владислав Папідоха @vpapidokha

Років десять тому можна було неспішно проходити всі гучні релізи року і ще лишалося вдосталь часу на проєкти меншого калібру, перегляд хітових фільмів чи серіалів та читання привабливих новинок. Та за останні роки медіаіндустрія настільки наситилася, що зараз встигнути познайомитися з усіма привабливими релізами не виходить. Їх не тільки стало більше, вони ще й суттєво виросли в обʼємах: ігри прагнуть до тривалості 20-30+ годин, а замість подивитися разово фільм — ми підписуємося на багатосезонні серіали.

Dying Light 2

Творці Dying Light 2 незадовго до виходу гри хвалилися тривалістю її повного проходження. Але зустріли хвилю нерозуміння і змушені були виправдовуватися

За останні 5 років у Steam вийшло понад 43 000 ігор. У одному тільки 2021 році щодня виходило по 30 новинок. І це тільки Steam, а ще ж є itch.io, мобілки та консольні ексклюзиви. Світ переповнений інтерактивними забавами, і на тлі цього важко не тільки відповісти на питання: “Як знайти щось вартісне в океані вторинності?”, а й знайти причину продовжувати працювати над іграми.

Складніше, ніж знайти другу шкарпетку після прання

Навіть у порівняно спокійному за кількістю гучних релізів 2021 році, наша редакція не встигла ознайомитися з усіма привабливими новинками. Вишуканий Forgotten City пройшов майже непоміченим, і лише за кілька місяців після релізу в Олега нарешті дійшли руки до цієї гри, і вона виявилася однією з найкрутіших у 2021. А про інді-хіт року, Wildermyth, я б і не дізнався, якби випадково не запримітив його в підбірках найкращих ігор 2021 окремих західних видань. Складаючи список проєктів на PlayUA Game Awards 2021, ми обирали з близько 30 класних проєктів року, кожен з яких вартий уваги. Якби ми розширювали список і брали до нього круті продукти, в які не встигли пограти — він би вийшов за 50 позицій.

Wildermyth

Wildermyth — пропущений нами інді-хіт року

А ще ж скільки приємних, але не таких помітних ігор лишилися поза нашою увагою. Скільки крихітних, але вдало зроблених не змогли знайти свою аудиторію через відсутність у творців коштів на просування. У світі, де щодня виходить щонайменш 30 ігор, тримати руку на пульсі — неабияке завдання. І навіть преса та блоґери, що ще кілька років тому встигали відслідковувати ці процеси, зараз йдуть простішою стежкою і грають в те, що їм продали або надали для гри, або ж в хітові новинки, які точно знайдуть відгук в аудиторії. Залишаються й ті, кому чим далі, тим страшніше вилазити зі своїх комфортних бульбашок, і вони продовжують грати в кілька ретельно відібраних ігросервісів.

Заробити складніше, ніж пройти Dark Souls на коврику для Dance Dance Revolution

За статистикою початку 2020 року, інді-ігри в Steam у середньому заробляли 3947$. Втім, ця цифра помітно викривлена догори коштом 1% проєктів, які змогли заробити понад 7 млн доларів. Більш як половина ніколи не перетинала позначки в 4000$. Втім, кожен п’ятий заробляє понад 50 тис, а 9% отримують понад 200 тис і потенційно виходять на рівень окупності. Притягує око й жанровий розподіл, бо казуалки продаються найгірше, тоді як ролівки, стратегії та симулятори показують найкращі результати. Можна також звернути увагу на ММО, майже половина яких не приносять грошей в принципі, але ця статистика враховує тільки продажі самих тайтлів, але не внутрішньоігрових предметів. Значна частина ММО в Steam — безкоштовні, і ми не можемо робити висновки щодо їхньої успішності за цими даними.

Запалені вчорашні гравці, які все життя мріяли створити власну гру, встрягають в цю аферу тільки для того, щоб вигоріти або позбутися всіх заощаджень. А з великою імовірністю, отримають і те, і інше. Тому що в чинному потоці проєктів легко загубити навіть діамант. І схоже, темпи наповнення крамниці Steam тільки продовжуватимуть рости.

***

Світ заповнений медіапродуктами, а ми, мов ґік на Комік Коні, не знаємо, за що хапатися, бо все виглядає круто. Як ви обираєте з чим знайомитися та вишукуєте власні діаманти? Діліться в коментарях.

Останні статті

Крихітні інді-шутери, на які варто звернути увагу

Автор: PlayUA

From Space

The Callisto Protocol, Need for Speed Unbound, High on Life — Порадник Ґеймера: Грудень 2022 (відео+текстова версія на сайті)

Автор: Володимир Бортюк

High on Life

Занепад Твіттеру

Автор: Дмитро Джугалик

elon musk twitter e1667012126428

Майстер неможливого: Помер культовий режисер Альберт П’юн

Автор: Микола Єрьомін

albertpyun

Чого очікувати від Need for Speed Unbound?

Автор: Володимир Вітовський

Need for Speed Unbound

Як вибрати робот пилосос для прибирання

Автор: Микола Єрьомін

robotvacuum

Амбушури це важливо: комфортні опції бездротових навушників Xiaomi

Автор: Микола Єрьомін

xiaomi

God of War Ragnarok, Goat Simulator 3, Warhammer 40,000: Darktide — Порадник Ґеймера: Листопад 2022 (відео+текстова версія на сайті)

Автор: Володимир Бортюк

pg nov 2022 site

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: