Олена Бутенко, Kevuru Games

Нарощуючи імідж України. Інтерв’ю з Оленою Бутенко, менеджеркою Kevuru Games

Автор: Володимир Вітовський @vovatool

Здається, що Games Gathering 2021 відбувся не так давно, але зараз особливо приємно згадувати захід. Тоді у нас була змога поспілкуватися з представниками багатьох студій, зокрема Kevuru Games. Тепер ми раді опублікувати текстове інтерв’ю з Оленою Бутенко, менеджеркою компанії, яка розповіла нам детальніше про те, як команда продовжує розвиватися під час війни. Kevuru Games — провідна українська студія зі створення артів та розробки ігор. Компанія працювала над проєктами у всесвітах Fortnite (Epic Games), Star Wars (Lucasfilm), BigFarm, Empire Age of Knights (Goodgame Studios) тощо.

Олено, для початку розкажіть трохи про себе. Чи існує якась цікава історія про те, як ви потрапили до команди Kevuru Games?

За освітою я журналістка, тривалий час працювала за спеціальністю, а потім, як і багато моїх колег, перейшла у PR та комунікації. Маю за плечима досвід роботи з малим та середнім бізнесом, ресторанною сферою та культурними проєктами. До команди Kevuru Games я долучилася у 2021 році. Якоїсь неймовірної історії стосовно мого найму немає. Навпаки, все сталося доволі швидко. І це, я вважаю, вказує на налагоджену систему рекрутингу та HR. Більше контексту: в моєму випадку від першого інтерв’ю до оферу пройшов тиждень. Один із основних меседжів, які озвучують наші рекрутери на інтерв’ю, — це наявність спільних цінностей у працівника та компанії. Вважаю, що у мене був максимальний збіг. За час моєї роботи в компанії команда встигла реалізувати чимало цікавих проєктів. Ми будували грандіозні плани на 2022 рік, які, на жаль, змінилися після 24 лютого. В нових реаліях ми по-новому будуємо комунікаційні процеси, але найголовніше — продовжуємо працювати та підтримувати економіку країни.

Якими були ваші дії після повномасштабного вторгнення росії в Україну, та яку роль у них зіграла компанія? 

Якщо говорити конкретно про мене, то я, як і більшість людей, 24 лютого покинула Київ: ми із сім’єю переїхали в безпечніше місце. У перші дні війни в компанії активно допомагали з релокейтом, колеги підтримували один одного усіма можливими способами. Було створено канал, де кожен міг поділитися своїм запитом на пошук житла, перевезення, транспортування або запропонувати допомогу.

Частина команди вже працювала з-за кордону і була в безпеці. Багато працівників переїхали на захід України. Жінки могли скористатися можливістю релокейту в Європу (Польщу, Францію, Угорщину, Італію). Весь березень, коли співробітники займалися переїздами в безпечні місця, облаштуванням свого побуту і не могли повноцінно працювати, компанія все одно виплачувала їм мінімальну ЗП. Кожному, хто був на випробувальному терміні, автоматично зарахували його як успішний. Відпустки, вихідні, лікарняні дні, використані для переїзду, компанія повністю оплатила. За потреби працівникам надавали окрему матеріальну допомогу для релокації.

Як компанія допомагала впоратися працівникам зі стресом протягом останніх 5 місяців?

Щодня у нас відбувалися регулярні дзвінки лідів та ПMів із командами, щоб дізнаватися, чи всі працівники перебувають у безпеці, чи потрібна комусь додаткова допомога (фізична, психологічна, матеріальна), чи є змога виконувати свої обов’язки. Також працівники можуть отримати кваліфіковану допомогу, зокрема безкоштовні прийоми в психолога. Наші ПMи завжди в курсі, хто як почувається. Це важливо, адже іноді у когось з’являється потреба звернутися по допомогу. Звісно, всі працівники додатково намагаються підтримувати одне одного.

Kevuru Games одразу відмовилася обслуговувати клієнтів країни-агресора. Як це вплинуло на компанію?

З першого ж дня повномасштабної війни принциповою позицією для компанії стала відмова від будь-яких ділових відносин з росією. Kevuru Games не приймає жодних запитів на послуги та припинила всі контракти з російськими клієнтами. Це не вплинуло критично на компанію, адже у нас достатньо домовленостей та клієнтів по всьому світу.

Розкажіть про те, як сприйняли війну ваші закордонні партнери. Чи вдалося повноцінно налагодити робочий процес після 24 лютого?

Ми відчуваємо велику підтримку від клієнтів із усіх куточків світу. З перших тижнів війни до сьогодні нас підтримують, цікавлячись, як ми, чи всі в безпеці, навіть пропонували допомогу з релокацією та юридичну підтримку у відкритті тимчасових офісів у Польщі, Німеччині та Португалії. В перші місяці війни були випадки, коли деякі замовники говорили, що поки не готові працювати з українськими студіями, але розглядають співпрацю в майбутньому та готові рекомендувати нас своїм партнерам. Або ж просили, щоби всі спеціалісти, які будуть працювати над їхнім проєктом, перебували не в Україні, подалі від військових дій.

Зараз компанія довела, що може гарантувати бездоганний рівень виконання замовлень, та й кількість запитів вже давно повернулася наш колишній рівень. Замовники почали відповідальніше ставитися до оплати послуг, часто роблячи 100% передоплату, заразом демонструючи свою підтримку та довіру. Комунікація з клієнтами не постраждала: маючи за плечима два роки роботи під час пандемії, усі працівники взаємодіють, спілкуються та підписують контракти з компаніями будь-якої країни світу. Узагальнюючи, цей формат роботи допоміг, бо більшість процесів попередньо максимально відпрацьовані.

Якими проєктами зараз займається компанія? Можливо, є щось настільки цікаве, чим ви бажаєте поділитися?

У компанії дуже багато проєктів. Як це часто буває, більшість із них, особливо ті, що розробляються прямо зараз, під NDA.

Зараз ми активно працюємо над довгостроковими проєктами, розробка яких триває щонайменше 2 роки. Якщо говорити глобально, то ми постійно відслідковуємо світові тренди. Ґеймдев-компанії активно впроваджують нові напрями у всі сфери життя людини, створюючи унікальні VR, metaverse чи NFT-проєкти. Kevuru Games не є винятком, розробляючи зі своїми клієнтами найсучасніші та сміливіші рішення. Так, наприклад, гості швейцарського музею можуть відчути себе метеликом або птахом завдяки VR-симулятору, всі 3D-об’єкти для якого створювали художники Kevuru. Сотні тисяч фанатів по всьому світу чекають на реліз NFT-ігор Guild of Guardians і MechaChain, для яких фахівці студії підготували цифрові аватари. Окремим популярним напрямком також є “ґейміфікація”. Сьогодні будь-який, навіть найвіддаленіший від ігор бізнес, хоче ґейміфікувати свій продукт. Це підвищує продажі, впізнаваність та лояльність клієнтів до бренду. Спорт, освіта, рітейл, нафтова промисловість, медицина — ті сфери, з якими вже стикалися працівники Kevuru. Варто зазначити, що робота з трендами та новинками не була би настільки успішною без величезної експертизи у класичному 3D- та 2D-арті. Фахівцям Kevuru Games є чим пишатися. Більш ніж 10 років досвіду, зокрема створення скінів для відомої Fortnite чи дроїдів для легендарної Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge, стали фундаментом того, що дозволяє не лише опановувати нові напрямки, але й самим задавати тренди.

Чи змінилося якось позиціонування Kevuru Games на ринку? 

Якщо говорити про позиціонування з точки зору війни, то ні. Ми як були проукраїнською компанією, так нею і залишилися. Ми активно донатимо ЗСУ, наші співробітники волонтерять… Робимо все можливе, щоби перемога України настала якнайшвидше! Якщо ж говорити про бізнес-позиціонування, то воно змінилося: останні два роки компанія стрімко зростала. Цей ріст дав поштовх чималій кількості бізнес-процесів. Ми стали активними учасниками та спонсорами багатьох світових профільних конференцій, зокрема GDS у Сан-Франциско, XDS у Ванкувері, Games Connection у Парижі, Hamburg Games Conference  у Гамбурзі, Nordic Games у Мальмо, Games Gathering у Києві та Одесі. Ми активно працюємо з нашим HR-брендом, щоби всі знали: в Kevuru дбають про кожного працівника, і, як завжди повторює наш СЕО, найцінніший скарб компанії — це її люди. Ми розширюємо географію наших талантів, у нас працюють люди з різних куточків світу: США, Китаю, Канади, Великої Британії, Бразилії, Франції, Швеції, Польщі, Угорщини, Хорватії, Іспанії, Чехії, Азербайджану, Узбекистану, Казахстану, Вірменії, В’єтнаму, Індії, Шрі-Ланки, Грузіі, Туреччини, Єгипту й Еквадору.

Зважаючи на теперішній стан ринку праці, чи вдалося компанії вберегти актуальні внутрішні команди або, можливо, ви навіть відкрили новий напрям взаємодії з партнерами?

У компанії не припиняється пошук фахівців, тому паралельно з новими розробками з’являються й нові спеціалісти. Найбільш запотребуваною ігровою спеціальністю наразі залишається розробник, особливо на Unreal. Це найперспективніший рушій, який використовується для створення передових ігор. До речі, якщо ви бажаєте долучитися до команди, слідкуйте за нашими вакансіями.

У Вас, як у Brand Marketing Manager, точно є якийсь цікавий кейс за час роботи в Kevuru Games. Чи можете ним поділитися?

Кейсів, як і планів, було та є чимало. До війни ми активно розвивали наш КСВ-напрямок (корпоративна соціальна відповідальність). Наші спеціалісти їздили до діток з дитбудинків з корисними лекціями, щоби розповісти про ґеймдев та відповідні професії. Діти й справді були у захваті, а найприємніше те, що деякі з них потім зв’язувалися з нашими спеціалістами стосовно подальшого наставництва та порад. Сподіваюсь, завдяки таким лекціям хтось із них знайде своє справжнє покликання!

І компанія, і працівники активно підтримують ЗСУ та волонтерів (матеріально, морально чи інформаційно). До речі, мені дуже запам’ятався один кейс, який трапився ще в березні. Щоп’ятниці у нас відбувається загальний онлайн-дзвінок компанії, на якому присутні всі співробітники. На ньому ми представляємо нових колег, ділимося успіхами стосовно проєктів, дізнаємося новини. І ось однієї такої п’ятниці до нас долучився наш колега Юра, художник, який перебував у Харкові й тоді тимчасово не працював. Він з дружиною та сусідами майже весь час проводили в підвалі, облаштували там спальні місця, кухню. Він розповідав, чому не виїжджає з міста та як вони ховаються від обстрілів. Усі колеги, які на той час перебували в безпечних місцях, були вражені побаченим та почутим, а ще більше — оптимізмом, який випромінював Юра. Ми говорили з ним майже 6 годин! Звичайно, відразу ж почали питати, чим можемо допомогти. Тоді найважливішою потребою навіть не так для нього, а для всіх, хто з ним перебував у підвалі, були медикаменти. Деякі з них не те що в Харкові, а по всій Україні важко було дістати. Пам’ятаю, як Юра, соромлячись, дав той список з більш ніж сотнею ліків, і колеги в корпоративному чаті за день зібрали кошти й шукали необхідні препарати. Тоді вдалося знайти все потрібне й відправити пакунок до Харкова! Це була надзвичайна командна підтримка, я дуже пишаюся моїми колегами.

Хочу подякувати вам за інтерв’ю, Олено! Буду вдячний, якщо знайдете кілька приємних слів для читачів PlayUA.

Найголовніше побажання та мрія всіх українців — мир на нашій землі! Віримо в ЗСУ та якнайшвидшу перемогу! Слава Україні!

Цікаво

  • AtomTeam

    Радянський Союз у руїнах. Інтерв’ю з Дмитром Мартиненком, співзасновником AtomTeam

  • Through the Nightmares

    Супроти війни. Інтерв’ю з Альбертом Ковніром, засновником Sandman Team

  • Пригоди PlayUA на Games Gathering 2021

    Пригоди PlayUA на Games Gathering 2021 — Vostok Games, tinyBuild, Atom Team, Kevuru Games (репортаж)

Останні статті

Поради щодо замовлення послуги у сфері IT

Автор: PlayUA

code wallpaper kabanchik

10 причин зіграти в Overwatch 2 — Що нового у продовженні?

Автор: PlayUA

Overwatch 2

Яку операційну систему вибрати для Смарт ТВ?

Автор: PlayUA

smart tv

Де і як купити офісне крісло?

Автор: PlayUA

barsky

5 ігор у Xbox Game Pass, в які вам варто зіграти #02

Автор: Володимир Вітовський

Metal: Hellsinger

Хто отримав гранти Netflix та Української кіноакадемії і чому це не зрада

Автор: Микола Єрьомін

ukrainianfilmacademy

Кому варто придбати The Last of Us Part I?

Автор: Володимир Вітовський

The Last of Us Part I

Безкоштовні екскурсії та кінопокази в катакомбах: у Вінниці пройдуть Дні європйської спадщини

Автор: Микола Єрьомін

Вінниця

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: