Mortal Kombat 11

Найкращий файтинг покоління. Огляд Mortal Kombat 11

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

Mortal Kombat знають всі покоління ґеймерів. “Древні” ґеймери рубалися в оригінальні частини на Sega Mega Drive, користувачі консолей PS1, PS2, Xbox і PC в нульових насолоджувалися новим файтингом і придатними перевиданнями класики, а новітні покоління отримали відмінний перезапуск серії в 2011 та десяту частину, яка стала найпродаванішим файтингом в історії ігротворення. І коли здавалося, що серія вперлася у стелю і потроху вичерпувала себе, на світ з’явилась Mortal Kombat 11, яка ввібрала в себе все найкраще з ігор NetherRealm, подарувала неочікувано багато контенту і красиво закінчила трилогію, розпочату в МК9.

Піски часу (але без Принца)

Після візуальної феєрії, яку розробники влаштували нам в Injustice 2, слід було очікувати подібного й від МК11. Так і сталося: замість похмурої стилістики й вицвілих кольорів MKX одинадцята частина пропонує нам насичену палітру, цілу в’язку яскравих ефектів та неймовірний дизайн персонажів. Дрібнички у зовнішності, багата міміка, десятки ледь помітних, по-доброму “живих” анімацій — Mortal Kombat 11 має в собі стільки тонкощів, скільки знайдеться не в кожній ААА-грі, що й казати про файтинги. І по максимуму вони розкриваються в сюжетній кампанії.

Історія побудована навколо могутньої істоти на ім’я Кроніка. Панянка вміло маніпулює часом і збирається виправити все те, що Рейден навернув в попередніх частинах серії. Через взаємодії з часовою лінією в сюжеті з’являються молоді версії старих героїв. Навколо цього побудовано безліч кумедних і цікавих сцен. Персонажі обмінюються один з одним різними фразами перед боєм і за межами сюжетного режиму. Ці діалоги часто посилаються на взаємини обраних гравцями персонажів, а також підкреслюють характер того чи іншого героя. Те, як Кессі передражнює Скорпіона, виглядає кумедно і показує наскільки вона схожа на свого батька — нестерпного дотепника і жартівника.

Історія, хоч і будується на принципах фансервісу, але залишається цікавою і має кілька несподіваних поворотів. Дивлячись на заставки в сюжетному режимі, мимоволі замислюєшся, що таким іграм вже давно не потрібні екранізації. Навіть якщо вам не цікаво грати в файтинг через ігролад, завжди можна пройти MK11 через історію і персонажів.

Автори гри також провели роботу над помилками і змінили тих героїв, які в MKX здавалися невдалими. Багатьом фанатам не сподобалася Джекі Бріггс. Вона здавалася безідейної копією свого батька, через що відчувалася зайвою. Цього разу дочка Джекса вийшла набагато краще. Розробники вирішили не дублювати стилі персонажів, тому старий вояка більше спирається на механічні руки і боксерські випади, а в прийомах Джекі більше ударів ногами в стилі муай-тай. Цього разу міс Бріггс сприймається як повноцінний персонаж зі своїм власним стилем.

Easy to Learn, hard to Master

Команда Еда Буна в черговий раз оновила багато ігрових механік, частина з яких нагадує елементи Street Fighter і SoulCalibur. Розробники переробили і адаптували їх для Mortal Kombat. Тепер у розпорядженні гравців дві смужки суперудару. Одна відповідає за атакуючі дії, а друга — за оборонні. Для посилення руху потрібно натискати на спеціальну кнопку, але тут варто відзначити, що деякі більш потужні атаки вимагають додаткове введення команд, вказаних в списку прийомів персонажу.

З’явилася і нова механіка стрибків. Тепер боєць може здійснювати короткі підстрибування з швидкими атаками, що дозволяють карати суперника за удари по низу. Такий новий елемент надає поєдинків більше тактики і красиво виглядає в бою.

Також в MK11 з’явилася механіка нищівного удару. Це посилений прийом, який за замовчуванням автоматично активується при дотриманні певних умов. Наприклад, якщо зробити аперкот під час атаки суперника, то включиться рентген і нам покажуть, як у опонента відлітають зуби. Такі атаки наносять більше шкоди, ніж звичайні, і в деяких випадках дозволяють почати своє комбо. Дані прийоми доступні по одному разу за бій. Розробники передбачили спеціальну опцію для професійних гравців, яка дозволяє використовувати нищівний удар тільки після натискання певної кнопки. Це дозволяє зберегти сильну атаку і використовувати її саме в потрібний для вас момент.

Є нововведення і в обороні. Звичайний блок, як і раніше, трохи витрачає смужку життя, але при натисканні на кнопку блоку прямо перед ударом персонаж виконає “чистий блок”. Це не витратить ваше здоров’я, а в деяких ситуаціях допоможе покарати суперника контратакою.

Крім цього, якщо у вас залишилося мало життів, а опонент б’є вашого персонажа по блоку, то за рахунок смужки оборонного супер-удару ваш боєць здатний витримувати ці атаки. В цьому випадку витрачається той самий індикатор. Такий підхід дозволяє отримати шанс вижити в тих випадках, коли здається, що результат бою вже очевидний. Цю можливість просили у розробників багато професійних гравців.

Самі датчики супер-удару не прив’язані до дій гравця і заповнюються автоматично з плином часу. Це дає можливість більш різноманітно підходити до його витрачання.

Змін зазнали і інші оборонні дії. Тепер, коли противник підняв вашого бійця в повітря, ви можете швидко і безпечно його приземлити, використавши відповідну шкалу. А коли персонаж лежить на землі, він не може різко контратакувати певним супер-удар. Він повинен використовувати спеціальні контратаки які витрачають смужки на тих самих датчиках в кутку екрану.

Розробники постаралися зробити бої більш тактичними і зосередженими на середній дистанції. Хоча в MK11 залишилися елементи для потужного пресингу або битв на дальній дистанції, вони грають набагато меншу роль, ніж раніше. Дизайнери прибрали функцію бігу і впровадили ряд оборонних технік, щоб поєдинки виявилися більш збалансованими. Анімації деяких прийомів стали більш тривалими, як, наприклад, заморозка у Sub Zero. Ці дії є небезпечними і відповідно вимагають від гравців більш точних розрахунків — коли і в яких ситуаціях можна робити ті чи інші дії.

Разом з цим змінилася і механіка тривалих кіношних суператак. Тепер ці прийоми називаються “Фатальний удар” і відкриваються тільки тоді, коли у бійця менше 30% здоров’я. Цей прийом можна виконувати лише один раз за матч. Це повинно дати поєдинкам більше інтриги, допомагаючи тим, хто програє. Дана зміна цілком логічна, адже раніше для X-Ray використовувалася супер-шкала, яка була потрібна і для інших дій. Новачки використовували рентген кілька разів за поєдинок, а вмілі гравці відмовлялися від цієї атаки на користь інших можливостей суперметра. Зараз ця механіка здається більш цінною і тактично значимої.

Вежі та кріпта

Крім сюжетного режиму, любителі пограти  поодинці знайдуть для себе безліч варіантів як розважитися. У вежах часу можна виконувати різні завдання, заробляти монети і відкривати нові елементи одягу. Гроші, як і деякі інші предмети, дають використовувати в Крипті.

Цього разу Кріпт розташований на острові Шан Тсунга. Це повноцінна тривимірна локація, яку ви можете досліджувати з видом від третьої особи. Вивчаючи місцевість, безіменний герой знаходить скрині зі скарбами, вирішує легенькі головоломки і збирає різні речі, які допомагають йому пройти там, де до цього шлях був закритий.

Цей режим став ще більше схожий на класичні квести з різними пастками і секретами. Проводити час, вивчаючи острів, дуже цікаво і дозволяє перепочити після напружених боїв. Крім цього, тут ви можете отримати нові костюми, арти, модифікатори для веж і швидкі фаталіти.

Інший спосіб заробити спорядження — це Вежі часу. Специфічний аналог мультивсесвіту з Injustice 2, в якому вам потрібно проходити вежі з противниками. Ну мою думку це перший режим, куди відправиться гравець після сюжету. Вежі підштовхують гравця прокачуватися, відкривати нові слоти для поліпшень і предмети кастомізації. З’явилися і одноразові предмети замість модифікаторів, від ракет до «вітрів» Бо’Рай Чо. На кожен бій в Вежах можна взяти будь-які предмети, але краще, щоб вони максимально протидіяли модифікаторам, які підсилюють противника.

Одежина для Скорпіона

Однією з головних особливостей Mortal Kombat 11 стала можливість змінювати зовнішність персонажів, а також придумувати свої варіації. Як і раніше, у бійців є різні костюми. Наприклад, у Скорпіона безліч різних кімоно, яких разом з альтернативними кольорами може бути близько шістдесяти штук. Крім цього, можна налаштовувати три окремих елемента: маску, меч і накінечник гарпуна. У кожного персонажа свій набір. На відміну від Injustice 2, тут у героїв немає рівнів і інших елементів з RPG. Одяг не впливає на характеристики героїв.

Крім зовнішніх атрибутів, у кожного персонажа є кілька варіацій. На відміну від MKX, тут бійці мають по дві ітерації за замовчуванням, які розробники спеціально підготували для турнірів і офіційних змагань. Однак гравці можуть створювати свої варіації і шукати більш ефективні поєднання прийомів. Варто враховувати, що базові рухи, такі як заморозка у Саб-Зіро або гарпун Скорпіона, доступні завжди, а от інші можна вибирати. Бійці мають по три клітинки для додаткових прийомів. Особливо ефективні атаки можуть займати відразу кілька клітинок. Процес створення своїх варіацій неймовірно захоплюючий і цікавий і з’їсть у вас не одну годину.

Бун? чи не Бун?

Mortal Kombat 11 — це, мабуть, дійсно кращий файтинг покоління. Гра стала ще більш брутальної, видовищною, динамічною, агресивною, різноманітною і вимогливою до професійного рівня майстерності — зберігаючи в той же час досить низький поріг входження для новачків. Рекомендую всім.

88

Милота

Вдалося

  • Закінчити історію почату у 2011 році
  • Зробити найкращий файтинг покоління
  • Змусити людей грати у гру, а не платити гроші за мікротранзакції

Не вдалося

  • Показати цицьки

Жанри

Компанії

Платформи

Останні огляди

Красиво, просто та медитативно. Огляд Anno 1800

72

Автор: Владислав Папідоха

Anno 1800

Історія Байкера. Огляд Days Gone

71

Автор: Віталій Тарнавський

Огляд фільму «Покемон детектив Пікачу»

Автор: Макс Калашник

Покемон детектив Пікачу / Pokémon Detective Pikachu (2019)

Месники: Завершення, яке ми (не) заслужили

Автор: Олег Куліков

Огляд фільму «Месники: Завершення», яке ми (не) заслужили / The Avengers: Endgame (2019)

Межа досконалості. Огляд The Division 2

90

Автор: Олег Куліков

Tom Clancy's The Division 2

Огляд фільму «Хеллбой»: І біс ногу зломить

Автор: Макс Калашник

Хеллбой / Геллбой / Hellboy (2019)

Огляд Sekiro: Shadows Die Twice

84

Автор: Владислав Папідоха

Sekiro: Shadows Die Twice

Огляд фільму «Шазам!»

Автор: Владислав Папідоха