Residen Evil Village

Парк запліснявілих розваг. Огляд Resident Evil Village

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

Серія Resident Evil немовби втрапила у часову петлю. З одного боку, вона продовжує розвиватися звичним шляхом, а після м’якого перезапуску в RE7 (наш огляд) повернулася до своїх коренів навіть більше, ніж здавалося би на перший погляд. З іншого — CAPCOM запустила серію напрочуд успішних рімейків і відверто заявила про наміри осучаснити всі основні Resident Evil.

І Resident Evil Village опинилася на перехресті цих двох стежок. Так, передусім вона є прямим продовженням сьомої частини, більшим, красивішим, різноманітнішим. Однак тут вистачає елементів, які споріднюють її з Resident Evil 4, рімейк якої начебто чекає нас наступного року. Чим тоді є Resident Evil Village: підготовкою до оновленої RE4, переосмисленням чи просто вдало замаскованим браком свіжих ідей?

На щастя, відповідь на це питання ви отримаєте ще до кінця свого першого проходження.

Сімейна відпустка в селі

Події Resident Evil Village розгортаються через три роки після фіналу Resident Evil VII. Кінцівка з порятунком Мії стала канонічною, і тепер системний інженер Ітан Вінтерс та його дружина ховаються в одному з притулків “Синьої Амбрелли” десь у Східній Європі разом із новонародженою донькою Розмарі. Але ідилія триває не дуже довго: в один зі щасливих сімейних вечорів солдати вриваються в будинок, викрадаючи Ітана і його улюблену дочку начебто задля їхньої власної безпеки. Щоправда, солдатський захист був такий собі, бо за лічені хвилини стався ще один напад… і головний герой опинився на теренах безіменного селища в Румунії. Тепер Ітанові  слід зрозуміти, що відбувається навколо, і врятувати Розу з лап місцевої громади монстрів.

Перекіс у бік “середньовічного горору” грі до лиця, а розробники прекрасно грають з оточенням, акцентуючи увагу на яскравих деталях, які оживлюють загальну картину. Ітан крокує по вкритій  снігом і кров’ю дорозі в сторону спорожнілого села. Неподалік лежить труп недавно розпоротого гострими іклами коня, з якого досі виходить тепло. Двері похмуро поскрипують на іржавих петлях, десь чути часте дихання перевертня, а під ногами героя щось хрустить і тріскоче, що тільки доповнює атмосферу тривожності.

Невеликий і дуже драматичний пролог змінюється божевільними забігами в лабіринті з хитромудрих пасток і першим знайомством з монструозною четвіркою Владик і на чолі з таємничою Матір’ю Мірандою. На зміну сільським перевертням приходять ожилі трупи з молотками та іржавими мечами, а також дружна сім’я нової ікони ігрової спільноти, Альсіни Дімітреску. У готичному замку вампірки нас чекає рафінований Resident Evil — блукання величезним маєтком, пошуки предметів для поступово відмикання нових кімнат та хованки від ворогів. При цьому гра всіляко допомагає початківцям, підсвічуючи червоним кольором на карті не до кінця вивчені кімнати або привертаючи погляд блиском скарбів.

Часто можна почути, що Resident Evil Village після замку Дімітреску стає надто неоднорідною, мовляв, грі бракує цілісності і вона просто закидає гравця різними ситуаціями, не особливо переймаючись їх доречністю. Все би нічого, от тільки це не промах, а свідоме творче рішення розробників. За кілька тижнів до релізу художники САРСОМ розповіли, що більшість команди розробників так і не змогла пройти Resident Evil VII до кінця, бо гра була для них занадто страшною. Тому ще до початку роботи над восьмою частиною розробники чітко вирішили для себе, що хочуть зробити гру схожою на парк розваг і робитимуть ставку передусім на різноманіття декорацій, ситуацій, настроїв, будь-чого — і задля створення насиченого атракціону розробники готові були пожертвувати іншими елементами попередніх частин.

І дійсно, різні локації в Resident Evil Village розраховані на різний ігролад — тут є місце і неквапному дослідженню місцевості з пошуком предметів, і стрімкому екшену, і повільним горор-епізодам. Село служить своєрідним хабом, куди герой не раз повернеться, а ось босів і місця їх проживання доведеться проходити в спеціальному порядку з невеликою варіативністю. Наприклад, потрапивши в моторошний будинок лялькарки Беневіенто (найстрашніша локація в грі), вам належить грати за правилами фільму “Пила”: знаходити заховані ключі і розгадувати похмурі загадки. Епізоди у фортеці та на заводі в свою чергу роблять ставку на екшен, і там навіть на нормальній складності у вас будуть великі проблеми з набоями. Ну а остання частина гри вже починає нагадувати серію Call of Duty.

Окремо потішили й боси. Вони вийшли напрочуд різноманітними та яскравими персонажами, а битви з ними плавно переплетені зі заставками, що створює видовище на рівні найкращих голівудських постановок. Дизайнери CAPCOM  вельми сміливо грають зі стилями і механіками, роблячи кожну нову зустріч з наступним Владикою несхожою за стилем і ґеймплеєм на попередню.

Оскільки на першому плані тут саме видовище, а не складність, то розробники не перетворюють босів на нездоланну перешкоду. Якщо у вас немає потрібного спорядження для відносно простої сутички, наприклад бомб, то гра люб’язно підкладе вам ці предмети на найближчому туалетному столику або шафі. З набоями теж проблем буде значно менше, ніж у решті епізодів гри. Бо все-таки в нас тут парк розваг: прийшов, зойкнув, ойкнув, бум-бабах і пішов далі.

“Welcome to the family, son” 2

Механічно Resident Evil Village схожа на минулу частину. Тут є багато видів вогнепалу для боротьби з усіма видами нечисті. Наприклад, пістолети підходять для точної стрільби в голову або по кінцівках монстрів. Якщо ви вистрілите ворогові в руку зі зброєю, то він впустить її (зброю, не руку) на землю, а якщо в ногу, то це сповільнить його рух. Рушниці добре використовувати для атаки на близьких відстанях і проти летючих цілей, а снайперські гвинтівки… ну, самі розумієте. За своє перше проходження я знайшов три види пістолетів, два види рушниць, одну снайперську гвинтівку і гранатомет. У крамниці ще можна було придбати автомат, але я не став витрачати на нього гроші.

Простішу зброю краще продавати, розчищаючи місце в інвентарі.Також у Ітана в арсеналі є міни й бомби, які не тільки працюють як зброю масового ураження, а й дозволяють в ключових місцях руйнувати стіни. Більшу частину бойового арсеналу належить знаходити, вирішуючи головоломки і уважно оглядаючи оточення. На щастя, аптечки й набої ви зможете самі крафтити за наявності рецепта — і що особливо приємно, ресурси тепер не займають місця у вашому скромному інвентарі.

Зібрані предмети, скарби з “побічних” головоломок та гроші з монстрів і босів можна обміняти на цінні товари у місцевого торговця. Герцог за дзвінкі монети із задоволенням продасть вам розширення інвентарю, нову зброю, модифікації для неї та рецепти для крафту набоїв. Пізніше ви навіть зможете приготувати дивовижні страви місцевої кухні, які назавжди збільшать ваше здоров’я або захист. Правда, для цього доведеться попітніти, намагаючись вистежити потрібних птахів, риб та звірів. Але пам’ятайте: якщо ви продасте м’ясо рідкісної тварини Герцогу або викинете його з рюкзака, то забрати назад заповітний шматок не вийде, і завершити рецепт відповідно буде неможливо. Те ж саме стосується важливих компонентів і скарбів — якщо ви пройшли локацію одного владики, то повернутися в неї назад і зібрати пропущені цінності вам уже не дозволять. А якщо при оптимізації інвентарю ви щось викинули на землю, воно теж назавжди буде втрачено. Неприємно, але що поробиш.

Що стосується самої торгівлі з Герцогом, то розробники передбачили можливість добре підняти ціну продаваного предмета. Наприклад, ми маємо невеличкий смарагд і срібний перстень із порожнім слотом. Об’єднавши обидва компоненти ми отримаємо коштовність, вартість якої буде помітно вищою за обидва предмети разом узятих. І подібних комбінацій на всю гру набереться чимало, варто тільки ретельно досліджувати локації. Тут шанувальники Resident Evil 4 відчують себе, як удома.

Ну і як не згадати про найпомітніше, а саме графіку. Resident Evil Village виглядає просто приголомшливо, пропонуючи неймовірну реалізацію гри світла і тіні, підтримку рейтрейсингу на консолях чинного покоління і близьке до фотореалістичного оточення. Після вдалих експериментів САРСОМ із VR в Resident Evil VII здається, що нова гра відмінно підійшла би для формату віртуальної реальності. Можливо, реалізацію такого режиму відклали до виходу PlayStation VR 2, і якщо це так, то в майбутньому VR-ентузіастів чекає справжня бомба.

Гра також підтримує технологію віддачі контролера DualSense, але мінімально — тільки при використанні снайперської гвинтівки або в деяких інших рідкісних епізодах.


Resident Evil Village — це незабутній блокбастер з божевільним навіть за мірками серії сюжетом, яскравими персонажами і чудовим аудіовізуальним рядом. Хіба що великий упор на екшн в останній третині гри може трохи розчарувати деяких шанувальників серії, але вкотре слід нагадати, що розробники свідомо обрали такий шлях. Вони хотіли створити карколомний парк розваг, повен різноманітних декорацій та ситуацій — і їм це вдалося. Бо Resident Evil Village просто зараз можна сміливо називати однією з найкращих ігор 2021 року.

Цікаво

  • Огляд Resident Evil 7

  • Resident Evil (1996)

    Ретроспектива Resident Evil. Випуск 01: Resident Evil (1996)

  • Resident Evil 2 Remake

    Огляд Resident Evil 2 (2019)

85

Відмінно

Вдалося

  • графіка та звук
  • різноманіття локацій
  • пані Дімітреску (та інші боси)

Не вдалося

  • довести до ідеалу менеджмент предметів
  • інтерактивність в окремих місцях

Останні огляди

Іграшки з підсвіткою! Огляд ґеймерських аксесуарів Cougar Bunker RGB+ РОЗІГРАШ

Автор: Зімін Антон

Неоновий Павло Зібров. Огляд коміксу «Кіберкрай»

Автор: Владислав Папідоха

Кіберкрай

Огляд коміксу “Горизонт: Новий світанок. Сонячний Яструб”

Автор: Сергій Мельник

Горизонт: Новий світанок. Сонячний Яструб

Антологія другого сорту: огляд серіалу «Любов, смерть і роботи» (2 сезон)

Автор: Олег Куліков

Любов, смерть і роботи (сезон 2) / Love, Death & Robots (season 2)

Огляд коміксу «Круто зварений»

Автор: PlayUA

Круто зварений

Нескінченні кошмари. Огляд Returnal

80

Автор: Віталій Тарнавський

Outriders. Польський шутер на трьох (Огляд)

62

Автор: Роман Береговий

Outriders

It Takes Two. Uncharted для двох (Огляд)

93

Автор: Бортюк Володимир

It Takes Two

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: