Культовий персонаж повертається: AMC замовили серіал про Макса Гедрума
Телеканал AMC замовив ребут серіалу 1985-1988 рр. Max Headroom. Якщо феномен популярності такої культової фігури телебачення 1980-х як Альф добре відомий українському глядачеві, то Макса Гедрума він гарантовано десь бачив але не факт що знає що воно таке. Між тим, як і Альф у 1980-х рр. і після них Макс Гедрум був буквально всюди: у кількох власних шоу, відеоіграх, рекламі, музичних відео. Непогано для людини якої… не існує.
За сюжетом першої появи Гедрума, телефільму 1985 року “Макс Гедрум: На 20 хвилин у майбутнє” (Max Headroom: 20 Minutes into the Future) журналіст Едісон Картер потрапляє в кому з травмою головного мозку після замаху невдоволених його репортажами корумпованих власників медіахолдінґу. Намагаючись приховати зникнення Картера, телевізійники роблять на основі скопійованого комп’ютером розуму та зовнішнього вигляду журналіста його копію — комп’ютерного ведучого. Однак той не є повноцінно схожим на Картера, а до того ж стає автономним штучним інтелектом і бере собі ім’я Макс Гедрум, оскільки останнє що бачив Картер перед тим як втратити свідомість — дорожній знак Max Headroom, який позначає низький просвіт на автомобільній дорозі. Як Гедрум так і Картер знаходять прихисток на піратському телебаченні, звідки починають визвольну боротьбу з корупцією.
Сюжет який очевидно критикував телебачення був затьмарений самою фігурою Гедрума, яка швидко перетворилася на культурний феномен. Гедрум почав вести власне ток-шоу (навіть два окремих: у Великій Британії та США), став обличчям рекламної кампанії Coca-Cola, отримав спільний музичний сінґл з відомою групою Art of Noise… І весь цей час люди думали: невже це дійсно комп’ютерна модель? Насправді, ні. Технології 1980-х рр. ще не були настільки розвиненими, щоб зробити навіть криве але людське обличчя. Макс Гедрум — це геніальний і недооцінений канадійський характерний актор Метт Фрюер, якому вдається за допомогою гриму і монтажу досить переконливо стати “комп’ютерним” витвором, що його постійно глючить. Єдине що дійсно було зроблено комп’ютерною графікою у кадрах з Гедрумом — характерні та впізнавані фони.
Шалена іронія Макса Гедрума в тому, що як в самому серіалі комп’ютерна модель Макс Гедрум витісняє Едісона Картера (хоча дає йому змогу займатись журналістськими розслідуваннями на новому рівні прикриваючись фігурою Гедрума, що певною мірою передбачило цілий жанр на YouTube), в житті розумний кіберпанковий серіал що він продовжив телефільм 1985 року був значно менш популярний, ніж рекламні появи Гедрума. Втім, окрема сторінка популярності Макса Гедрума досить кіберпанкова сама по собі. У 1987 році невідомі відеопірати хакнули телевізійний сигнал у Чикаґо і серед старої серії “Доктора Хто” (Doctor Who) глядачі абсолютно несподівано побачили невелике загадкове відео де хтось був одягнений під Макса Гедрума (включно з маскою яка є офіційним мерчем). Винуватців досі не знайдено, та й мотиви одного з найбільш відомих випадких “піратського телебачення” достеменно невідомі теж.
У 1986 році Макс Гедрум отрима власну відеогру від студії Binary Design, яка вийшла на комп’ютерах Amiga, Amstrad, Commodore 64 та ZX Spectrum. Окрім цього в образі дуже схожому на Гедрума з’являвся у грі Wasteland 3 (наш огляд) Рональд Рейган, який взагалі чомусь асоціюється з цим персонажем у багатьох і також виглядає подібним чином у коміксі Doonesbury та фільмі “Назад у майбутнє 2” (Back to the Future Part II).
У 2015 році Макс Гедрум нарешті з’явився десь дійсно у якості комп’ютерної моделі. У фільмі “Пікселі” (Pixels) його знову зіграв Метт Фрюер і багато хто вважає це одним з небагатьох дійсно гарних моментів фільма який в цілому розчарував більшість глядачів.
Окрім невідомих бунтарів-хакерів образ Гедрума приміряли на себе співаки Eminem та Джиммі Юрін (у спільному кліпі з канадським гуртом Front Line Assembly), та й взагалі голова що говорить і глючить на фоні геометричних конструкцій де тільки не з’являлася коли потрібно показати кіберпанк та/або 1980-ті.
Про ребут “Макса Гедрума” відомо дуже мало, однак Deadline повідомляє що у проєкті задіяні Фрюер, співтворець серіалу “Зупинись і гори” (Halt and Catch Fire) Крістофер Кантвелл та Елайджа Вуд. Компанія останнього, SpectreVision, займеться виробництвом серіалу. Все це натякає більше на тематичне продовження основного, науково-фантастичного серіалу про Гедрума, ніж на лінійку ток-шоу.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!