Jojo

ОРА-ОРА-ОРА-ОРА-ОРА! — Огляд JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R

Автор: Лук'янчук Орест

Неймовірні пригоди ДжоДжо — це культова манґа бойовик з унікальним візуальним стилем, силою-силенною унікальних персонажів та купою запальних приґод на розмаїтих локаціях. Усе це разом виглядає, як ідеальне першоджерело для файтинґа. От і розробники з CyberConnect2 так подумали і створили у далекому 2013 році оригінальну JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle ексклюзивно для PS3, а 2-го вересня цього року випустили її ремастер на усі актуальні платформи. Тож давайте розбиратись, що це за звір і чи вартий він уваги.

JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R — це 2,5D файтинґ, тобто увесь бій проходить у двох вимірах, але є можливість відійти на передній або задній план, як у Tekken 7 (наш огляд). Як і у будь-якій грі цього жанру, тут можна вибивати довжелезні комбо, не даючи противнику й можливості вас торкнутись. 

Також під час бою можна використати Heat Heart Attack (HHA) та Great Heat Attack (GHA) — унікальні для кожного персонажа прийоми, використання яких залежить від заповнення шкали знизу екрана. Механіка схожа на X-Ray з Mortal Kombat, тобто накопичили заряд до певної поділки, натискаєте необхідну комбінацію і у разі попадання дивитесь на гарну анімацію вибивання усього живого з противника.

Щоб гравцю було простіше занурюватися в процес, розробникик ввели механіку Easy Beat. Вона спрощує введення важких комбінацій прийомів до багаторазового натискання кнопки легкої атаки. Зокрема нею можна використовувати HHA та GHA. Надалі, коли ви детальніше розберетеся з мувсетом хоча б одного персонажа, потреба у ній відпаде і ви ймовірно вікдлючатимете її перед боєм.

Блок у JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R ставиться як у іграх серії Street Fighter — кнопкою назад. При цьому, як це заведено, частину пошкоджень ваш герой отримує навіть так. А от якщо вам вдасться зробити блок прямо перед тим як атак пройде, то активується Stylish Evade. Ваш персонаж стане у стильну позу і відійде у бік не отримавши шкоди.

Якщо ж ви хочете поглузувати з противника, то коли покладете його на землю будь-яким способом, натисніть кнопку SELECT, або її відповідник, і активується насмішка (Taunt). У грі їх безліч, у кожного персонажа знайдеться бодай кілька і кожна посилається на якийсь момент з манґи. Окрім естетичного задоволення, як це зазвичай буває у файтинґах, нею ще можна збити одну поділку нижньої шкали противника, тим самим завадивши використати якийсь унікальний прийом.

Якщо ж усі зірки зійдуться в небі і вам вдасться використати GHA одночасно з противником, то увімкнеться Rush Mode. Це така мінігра у якій вам, як навіженому, потрібно лупити по кнопкам атаки, аби перемогти та трішки збити полоску здоров’я. Так, це чистий фансервіс, адже суттєвої переваги ця річ вам у бою не дає. Зате ви не уявляєте як у мене світились очі від щастя, коли граючи в оригінал у бою за Джотаро проти Діо увімкнувся цей режим. Додало враження ще те, що я не знав, що він у грі присутній, адже у мережі на той момент було мало матеріалів про JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle, а усі підказки я пропускав.

Та всі ці речі були і в оригіналі, а от головним нововведенням ремастеру стала механік Assist System. Усе як у серії ігор Marvel vs. Capcom — перед боєм ви обираєте не лише персонажа за якого гратимете, а і його помічника. Він вистрибуватиме на поміч під час бою та може допомогти робити значно довші комбо, ставити пастки і атакувати на відстані (позначається синім ромбом під зображенням персонажа). Також він може зламати комбо противника (позначається червоним кругом під зображенням персонажа), хоча це призводить до збільшення часу на відновлення компаньйона. У бою це дуже корисна механіка, адже розширює можливості, як атаки, так і захисту. Наприклад, у вашого персонажа немає дальньої атаки, але вона може бути у помічника. Або може скластись ситуація, коли противник без перестанку лупцює вас, не даючи можливості атакувати, у такому разі натискаєте одну кнопку і компаньйон розриває це пекельне коло тумаків. Чесно, з її введенням повертатись до оригіналу, де її немає, не хочеться взагалі. Проте, якщо ви все ж хочете частково відчути, як було колись, то можете вимкнути Assist System під час вибору героїв.

Механіки та зміни перечислені вище разом дають можливість створити та реалізувати усі найхитріші тактики. Наприклад, моя тактика — це атакувати першим. Як тільки починається бій, одразу бігти напролом до противника та атакувати легкою атакою. Отже, мені потрібен персонаж у якого сильні легкі атаки та помічник, який підстрахує, якщо усе піде не за планом. Спойлер: так трапляється частенько. Проте у разі успіху я жонглюю противником, як м’ячиками для тенісу, а HHA та GHA використовую задля того, аби красиво прикінчити свого опонента. Так, час від часу доводиться ухилятись, або блокувати удари, але гра надає усе можливе для цього. Та ще й непотрібно на початку заучувати довгі комбо, адже є Easy Beat. Одним словом важко описати відчуття, коли ти повністю контролюєш бій, але повірте воно надзвичайно приємне.

Крім усього вже перерахованого, JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R покращує швидкість гри, завдяки скороченню часу для початку атаки, швидким стрибкам, додаванню Hitstop’ів (завмирання на секунду та відкидання бійців при ураженні однаковими ударами) та коригуванню атаки (тепер шкода від GHA залежить від того наскільки заповнена шкала знизу). Кожна з цих речей так чи інакше покращує ігролад гри.

Ростер складається з 51 бійця, серед них 10 нових. Ви зможете повторити культові бої Джотаро та Діо, Джолін та Енріко Пуччі та інші. І усі персонажі відтворені до найменших деталей. Наприклад, коли Дияволо починає бігти, то зникає на секунду відповідно до його здібностей з манґи. І список персонажів надалі збільшуватиметься, адже уже зараз можна придбати сезонну перепустку, у вміст якої входить чотири нових персонажів.

Крім окремих ігромеханічних змін, ремастер суттєво вплинув і на технічну складову. У JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R зʼявилася підтримка частоти у 60 к/с (у версії на Nintendo Switch заблоковано до 30 к/с) та 4K. 

Також варто сказати, що цього разу в грі 16 арен, серед яких 5 нових. Кожна з арен відтворює якусь локацію з першої по восьму частину оригінальної манґи. Ви побуваєте в замку Діо, Колізеї, в’язниці Green Dolphin Street та в багатьох інших культових місцях. 

На кожній арені є області, що позначені червоним. Якщо хтось з бійців впаде у ній, то отримає порцію поранень або просто знерухомиться на деякий проміжок часу. Наприклад, у маєтку Діо на голову може впасти люстра і добряче пригріти.

Ще на кожній арені є особливе добивання, яке називається Dramatic Finish, як Stage Fatality з MK. Кожне добивання посилається на якийсь момент з манґи першоджерела.

Варто зазначити, що деякі арени та персонажі перейшли в All-Star Battle R з іншої гри CyberConnect2 по франшизі ДжоДжо, а саме з Eyes of Heaven. Проте не обійшлось і без втрат — урізали мувсет Енріко Пуччі та зникла арена Kennedy Space Center. Якщо вірити вікі, то арена з’являлась у промо матеріалах, але на релізі її немає.  

Особисте припущення: зараз триває трансляція аніме-адаптації шостої частини ДжоДжо і саме з неї персонаж та арена, що зникла. Тож задля взаємної реклами їх можуть додати коли вийде остання серія.

Jojo

Kennedy Space Center з оригіналу

Поговоримо про ігрові режими. Усього їх три плюс онлайн, але його розглянемо окремо, адже він, на мою думку, корінь зла усієї гри.

Перший режим — All-Star Battle, він замінив сюжетну кампанію з оригіналу. Якщо в оригінальній грі нам переказували сюжет манґи у невеличких брифінгах перед боєм, то тепер же сюжетку замінили на панельки зі 104 поєдинками, які відтворюють бої з кожної частини або зводять персонажів з цікавими інтеракціями між собою. Бої незвичайні, адже у кожному присутній якийсь модифікатор. Наприклад, атаки противника сильніші, або у вас одразу знімають трішки шкали здоров’я. Такого шаленства, як у Mortal Kombat, де бій може тривати з перевернутим екраном, або ні з того ні з сього вас може вдарити блискавка — тут немає. Хоча зважаючи на усю химерність першоджерела, щось подібне тут би вписалось.

Окрім цього у кожного поєдинку є секретні завдання, виконавши які ви отримаєте костюми, валюту, концепт-арти та інші нагороди. Відкривати умови цих завдань можна за валюту, або навмання пробувати виконати їх. Але тут же виникає і проблема, яка полягаю в тому що гра тепер не вводить вас у контекст цих битв, від чого гравцю, що не знайомий з першоджерелом, вони виглядатимуть, як рандомно згенеровані 104 поєдинки. Так, брифінги нікуди не зникли, їх можна прочитати у Jojo Glossary, але навряд хтось піде читати ці полотна текстів. Приємніше ознайомитись з манґою або подивитись аніме-адаптацію від David Production, якщо виникне бажання дізнатись що узагалі тут коїться. 

Наступні два режими є стандартними для файтинґів — Arcade та Versus. У першому ви обираєте персонажа та складність і б’єтесь проти восьми опонентів за бали. Про Versus хочеться розповісти детальніше, адже там є аж цілих три опції — Single Battle, Team Battle Mode, Tournament Mode. Перша — це звичайний бій на ваших умовах. Друга — бій 3-на-3, як у серії ігор King of Fighters, де ви обираєте трьох персонажів та намагаєтесь вибити шкалу здоров’я у трійки противника. І Tournament Mode, найцікавіший з усіх, адже це справжній локальний турнір за віртуальний кубок у якому можуть взяти участь до восьми гравців. Повірте, у компанії друзів це незамінний режим, який принесе немало задоволення як вам, так і друзям.

Не обійшлося й без режиму тренувань (Practice), який дозволяє відточити ваші вміння та навички за кожного бійця. Присутня можливість включити зображення введених кнопок, завданої шкоди — звичний набір, але є і особливість. Можна записати дії противника і відтворити їх. Завдяки цьому, ви зможете навчитись контратакувати конкретні удари та прийоми.

Найбільша проблема гри — онлайн-поєдинки. Тут присутні опції звичайного та рейтингового бою з переглядом дошки лідерів. На жаль, це усе. Того ж Tournament Mode з локальних режимів тут немає, але певно це і на краще. Сповна насолодитись навіть тим, що є — у вас вийде не часто. Неодноразово під час матчу трапляються невеликі підвантаження. Також може знизитись частота кадрів за секунду, і увесь матч бійці будуть ніби у киселі. В кінці-кінців вас узагалі може викинути з матчу. Зрозуміло, що проблема у швидкості й стабільності Інтернету. Перед боєм гра покаже стабільність вашого з’єднання, але не противника. Тож коли починається матч, разом з ним можуть бути вищеназвані проблеми. При звичайній бійці це не критично, але якщо це рейтинг і вас викинуло з гри, то у вас віднімуть очки та понизять у списку лідерів. Ще трішки про наболіле. Обирати персонажа у рейтингу можна лише безпосередньо в окремому меню перед ним. Частенько я починав бій узагалі не за того персонажа за якого мені б хотілось грати. Питається для чого ускладнювати цей процес і заставляти гравця колупатись лишній раз у меню. Тим паче, що у звичайному матчі вас у цьому не обмежують. 

Ще не вистачає кросплею між платформами. Онлайн у файтинґах довго не живе, адже основна аудиторія завжди переходить у новинки, тим паче на ПК, а тут ще й такі проблеми. Був би кросплей, то ймовірність знайти гравців скажімо через півроку значно збільшилась би.

Проте є і хороші нововведення, а саме додавання щотижневих подій, що можуть врятувати ситуацію. Вони складаються з п’яти завдань та зазвичай тематичні. За їх виконання вам даватимуть костюми для пересонажів або альтернативні кольори до тих, що вже присутні у грі. Завдання не складні, в основному вам потрібно або грати за конкретного персонажа, або використати якийсь унікальний прийом (HHA або GHA). Типовий ігровий набір, але він вкрай доречно вписується в оновлену версію JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle.

CyberConnect2 вже не вперше братись за ігрові адаптації відомих манґа/аніме франшиз. Згадайте серію Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles чи Dragon Ball Z: Kakarot (наш огляд). І усі ці ігри, на мою думку, мали чудовий ігролад, боївку та тонну фансервісу. JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R не стала винятком з цього списку. Гра не впроваджує чогось кардинально нового у жанр, але це такий же хороший файтинґ, яким він був у 2013 році. Проте тепер з необхідними нововведеннями, без яких повертатись в оригінал не хочеться, розширеним ростером бійців та арен і переробленим сюжетним режимом.

На жаль, мережева складова псує загальне враження від гри. З одного боку обмеженістю у режимах, а з іншого мережевим кодом.

Та загалом, якщо ви читали оригінальну манґу чи дивились аніме-адаптацію від David Production, то гра подарує вам море фансервісу та чудовий ігролад, а насолодитись усім цим ви зможете навіть якщо не є великим знавецем жанру. 

Проте у гравців які незнайомі з першоджерелом, можуть виникнути проблем з розумінням того, що навколо відбувається. Таким людям можу порекомендувати, окрім як ознайомитись з манґою/аніме, спробувати зіграти у безплатну демо-версію, яка наявна для усіх платформ.

73

Варте уваги

Вдалося

  • Ростер персонажів та арени
  • Локальні ігрові режими
  • Фансервіс
  • Відповідність першоджерелу

Не вдалося

  • Онлайн
  • Пояснити людям не знайомим з першоджерелом, що відбувається у них на екрані

Останні огляди

Культове поєднання — Огляд Cult of the Lamb

80

Автор: Владислав Папідоха

Cult of the Lamb

Але він перетвориться в зірку. Огляд фільму «Їжак Сонік 2»

Автор: Микола Єрьомін

Їжак Сонік 2 / Sonic the Hedgehog 2 (2022)

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 08: Resident Evil 4 (2005)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil 4

COTY — Огляд Stray

83

Автор: Владислав Папідоха

Stray

Найкраще цього року! Огляд аніме «Сім’я шпигуна»

Автор: Дмитро Джугалик

spy x family

Прогулянки Нью-Йорком у пошуках самоствердження. Огляд фільму «Морбіус»

Автор: Микола Єрьомін

Джаред Лето

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 07: Resident Evil Zero (2002)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil Zero

Сім’я понад усе. Огляд коміксу «Сага. Книга 4»

Автор: Дмитро Джугалик

saga review cover

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: