web analytics
sh3re screenshot 2023.04.07 12.21.18.98

Ремейк по-українськи. Огляд Sherlock Holmes The Awakened

Автор: Олег Куліков @AbsoKulikov

2023 уже зараз можна офіційно назвати роком ремейків. За перших три місяці ми отримали вже Dead Space Remake, Resident Evil 4 Remake, Like a Dragon: Ishin! i FATAL FRAME: Mask of the Lunar Eclipse, а попереду ще чекають ремейки System Shock, Silent Hill 2, Front Mission 2, Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp та багато інших.

Деякі з них просто осучаснили графіку, кілька інших ще спромоглися на певні ігроладні поліпшення, проте мало в кого різниця між “тоді” й “тепер” є такою разючою, як у Sherlock Holmes The Awakened — першого повноцінного українського ремейка, а заодно й першої високопрофільної гри, розробка якої почалася (та й закінчилася) під час повномасштабної війни.

І дійсно, говорячи про Sherlock Holmes The Awakened, неможливо ігнорувати умови її створення. Розробники коротко підсумували все на одному зі стартових екранів гри:

Тут варто нагадати, що студія спершу взагалі не планувала розробку цієї гри, але російське вторгнення сплутало їхні плани. Та замість того, щоби тимчасово згорнути діяльність чи виїхати за кордон, наші ігротворці шукали змогу якнайшвидше відновити роботу. І як би повномасштабна війна не шкодила звичним робочим процесам, Frogwares представили гру — тоді ще під робочою назвою Project Palianytsia — в травні 2022 року. Так, усього лише за місяць після початку роботи!

Нові реалії вплинули й на сутність їхнього творіння. Замість того, щоби братися за масштабний проєкт у відкритому світі з ризиком зазнавати чималих труднощів на всіх етапах розробки, Frogwares вирішили зробити меншу за обсягом гру, ніж Chapter One чи The Sinking City, але не жертвуючи якістю, захопливістю сюжету та вигадливим ігроладом.

Зважаючи, що на створення Sherlock Holmes The Awakened пішов неповний рік (майже чверть якого ми всі зазнавали масових знеструмлень), результат праці розробників вийшов просто бомбезним.

Шерлок проти Шерлока

Sherlock Holmes The Awakened — це безпосереднє продовження Сhapter One. Але не переймайтеся, вам не обов’язково грати в попередню частину (втім, я нагально рекомендую це зробити, бо, по-перше, Chapter One — просто шикарна детективна гра, а по-друге, там закладено фундамент молодого Шерлока, розвиток якого ми бачимо в The Awakened). Звісно, повз вас пройде певна кількість референсів до пригод на острові Кордона, та більшість із них кмітливий і спостережливий гравець (бо на хіба комусь іншому запускати цю гру?) усе ж зрозуміє, співставивши почуте в діалогах Голмса і Вотсона.

Отож, Шерлок сидить собі на Бейкер-стріт 221-Б, нудиться без діла, а оскільки він ще не почав колотися кокаїном (нагадую, що в ті часи його здебільшого приймали в ампулах, а не так, як зараз), то з ним стається досить типове зараз явище — Шерлок починає додумувати й переускладнювати прості речі, що нам ідеально демонструє вступне розслідування.

Саме тому Вотсон веде Шерлока до одного зі своїх клієнтів, у якого нещодавно сталися певні клопоти зі слугою. Оце вже точно має повернути тонус мізкам приятеля! І дійсно повертає, бо розгадка зникнення слуги виявилася маленьким шматочком великого плетива значно страшніших злочинів, які коїлися по обидва боки Атлантики. У боротьбі з таємничим культом наших героїв занесе із дощового Лондона в альпійську психлікарню, болота Луїзіани і ще кілька місцин, які вам варто побачити на власні очі.

Бодай через результати праці художньої команди Frogwares. Так, The Awakened тримається на напрацюваннях Chapter One, але поруч із тим новинка робить усе, щоби максимально відрізнятися від попередниці. Від кожнісінького інтер’єру, обставленого значно ретельніше, ніж можна було б обійтися, до шикарних тайтл-кардів на початку кожного розділу — усе працює на створення неймовірної атмосфери (чи навіть атмосфер), які Chapter One не могла мати через цілісність свого сетингу. Дощовий і закіптюжений Лондон, альпійська психлікарня, холодна, як ваша прабабуся, сонячний (і трохи причмелений) Новий Орлеан — кожна з цих локацій має свій неповторний вайб, що тільки підсилює масштабність нашої подорожі.

А заодно й маскує слабкі місця гри. Скажімо, лицьові анімації тут зірок із неба не хапають — але завдяки антуражу, освітленню, окремим операторським трюкам і роботі акторів озвучення (тут окремо хочеться похвалити Алекса Джордана, адже його втілення Шерлока тепер уже точно заслуговує згадки поруч із іншими виконавцями цієї ролі) цього просто не помічаєш. Теж саме можна можна сказати й про фінальний сегмент гри — ґеймплейно і сюжетно він вийшов слабшим, ніж очікувалося після такої зав’язки… зате як же він круто виглядає і звучить!!!

Власне, раз уже мова зайшла за історію, то після трьох шерлоківських ігор, які складалися з низки окремих справ, хай навіть із обрамленням, у нас тут знову суцільна історія, де одна дрібничка запускає карколомну пригоду, яка невпинно тягнеться від однієї загадки до іншої. Як уже було сказано, основна сюжетна лінія наприкінці просідає, і складається враження, що її робили чи то поспіхом, чи то з намаганням вкластися в доступні ресурси. Втім, наголошую: зважаючи на умови створення гри, така ситуація є цілком зрозумілою.

Інша справа — це закінчення самої гри, яке в кожній із кінцівок вийшло доволі міцним (а “погана” так узагалі *прицмокування кухаря*). Адже Sherlock Holmes The Awakened — це історія не стільки про боротьбу з культом ктулхупоклонників, скільки про намагання Шерлока зберегти себе. Він тільки-но відійшов від подолання найбільшої травми свого минулого, як відразу зіткнувся з чимось, що не лише суперечить, а й цілковито заперечує його бачення світу. Фундамент, на якому тримається розум геніального детектива, розмивається щоразу більше, і ми стаємо свідками того, як Шерлок потроху ламається під тягарем своїх сумнівів. І зламався би навіть швидше, якби не шалена підтримка його, по суті, єдиного друга — Джона Вотсона.

І саме ця історія — найважливіше, що є в Sherlock Holmes The Awakened.

Закріпити й повторити

Зміщення фокусу й зміна масштабу вплинули також на ігролад The Awakened. Підслуховування чужих розмов і фотографування зникли, детективний зір не помічає особливостей перехожих, а маскування вже не потрібне — тепер це просто косметична функція, а нові костюми ми відкриваємо за ретельні розслідування. І так, серед них є вишиванка.

Залишилося тільки найнеобхідніше — ретельний огляд місцин і людей задля збору доказів, допит свідків, вистежування по слідах та відтворення подій минулого. Зібрані докази, як і в Chapter One, зручно помарковані відповідно до того, що з ними слід зробити — обговорити з кимось, розпитати в перехожих, звірити інформацію в архіві, оглянути детективним зором або пошукати щось додаткове на локації. Доповнює цей детективний арсенал відмикання замків, яке тут обставлене у вигляді міні-гри, де нам треба власноруч вигнути “відмичку” так, щоби вона пасувала до замка. Так, для когось вона може бути вкрай марудною (на щастя, можна пропустити), але насправді це дуже класна перевірка окоміру — варто тільки приблизно запам’ятати, скільки складає один “крок” зігнутого дроту, і замки відкриватимуться ледь не з першої спроби.

Змін зазнали і покої мислення. Тепер ми не просто пов’язуємо всі-всі-всі зібрані докази й свідчення — у The Awakened окремо розділені предмети, спостереження й свідчення, тож ви заздалегідь бачите, що вам потрібно співставити. І тут полягає інша відмінність від трьох попередніх ігор про Шерлока — у вас завжди є тільки один правильний висновок. А все знову ж таки через зміну формату гри: коли у вас є відносно розмежовані справи, цілком доречно дати гравцю змогу помилитися й звинуватити не того підозрюваного. Яким не був ваш висновок, ці персонажі й події не ведуть ні до чого далі, вас чекатиме цілком нова справа. Однак тут у нас — цілісний і продуманий маршрут від початку й до кінця, тому наш детектив не має права на помилку.

Варто також нагадати, що завдяки кампанії на Kickstarter у The Awakened з’явилися сцени, де ми граємо за Вотсона. Вони фактично є обрізаними версіями наших звичних детективних справ (бо пан доктор не такий спостережливий), але їхнє першочергове завдання — зробити Вотсона не просто писючим придатком до Шерлока очевидцем, який потім розповість про ці пригоди, а й активним співучасником. Ну і загалом це дуже класно працює для доповнення образу Голмса, коли він просить допомоги у Вотсона (найчастіше, коли мова про огляд трупів і фармацевтику), що тільки підсилює їх важливість одне для одного.


Із грою 2007 року Sherlock Holmes The Awakened споріднює хіба тільки назва й загальний опис сюжету. У всьому іншому іншому — це абсолютно нова робота, фінальна якість якої взагалі не відповідає часу й умовам її створення. І вона ще й виходить на шести платформах!

Звісно, в ході гри траплялися невеличкі баґи й три вильоти при старті нового розділу, а в загалом хорошій українській локалізації від спілки “Шлякбитраф” виявилося неочікувано багато дивних фраз, одруків і відвертих помилок. Але це так, плями на сонці під час захопливої подорожі, тривалістю в 10 годин.

І що би не робили Frogwares після Sherlock Holmes The Awakened — взялися за відновлення інших ігор студії, продовжили історію молодого Шерлока і звели його з гідним суперником чи продовжили працю на ниві лавкрафтіанських жахів (бо відчувається, що ця тема для розробників досі важлива) — я сподіваюся, що в наших ігротворців буде для цього якнайбільше часу, ресурсів і підтримки.

Бо вони цього варті.

Читайте також

  • Sherlock Holmes Chapter One

    Психотерапія для детектива. Огляд Sherlock Holmes Chapter One

  • The Sinking City

    Справжній детектив. Огляд The Sinking City

  • Вишиванка в іграх: від «Козаків» і до Splinter Cell

81

Відмінно

Вдалося

  • Шерлок, його розвиток і занепад
  • динамічна кампанія
  • детективна робота
  • атмосферність кожної локації

Не вдалося

  • лицьові анімації
  • фінальна "головоломка"

Жанри

Компанії

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Виправдовує всі очікування. Огляд S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

87

Автор: Владислав Папідоха

S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

Настільний мінімалізм — Огляд настілки «Білий Замок»

Автор: Малютенко Михайло

Білий Замок

Іграшкова копія пам’ятного оригіналу. Огляд LEGO Horizon Adventures

65

Автор: PlayUA

lego horizon adventures 01

Тут недодали, там перегнули — Огляд Call of Duty: Black Ops 6

74

Автор: Владислав Папідоха

Call of Duty: Black Ops 6

Ергономічна еволюція чи повернення до витоків? — Огляд трекболу Logitech MX Ergo S

Автор: Володимир Бортюк

5 fix

Інтерактивна енциклопедія — Огляд настілки «Слідами Дарвіна»

Автор: Малютенко Михайло

Слідами Дарвіна

Найкращий час для вриву. Огляд World of Warcraft: The War Within

93

Автор: Віталій Тарнавський

world of warcraft screenshot 2024.08.25 13.08.59.11

Не купуй новий монітор поки не подивишся це відео — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01