Baldur’s Gate 3: оптимальний порядок проходження 2 акту

Другий акт Baldur’s Gate 3 мало поступається першому своїми масштабами — хоча головний квест здається чіткішим і трохи компактнішим, він блискавично обростає горою побічного контенту, а квести наших супутників теж набирають обертів. Тут знову може виникнути побоювання, що за чим варто проходити, щоб нічого не пропустити (особливо з урахуванням довгих відпочинків, за якими заховано навіть більше сюжетних триґерів, ніж у першому акті).

Тому щоб такого не сталося, ось вам перелік дій, які варто зробити в кожній локації, оптимальний порядок проходження квестів і місця, де треба робити довгі відпочинки, аж поки у вас перестануть з’являтися там нові сюжетні сценки.

Прибувши в Прокляті пітьмою землі, ви технічно можете вільно облазти всю мапу (куди можете зайти без ризику для життя), але гра досить активно скеровує вас у бік корчми «Останній промінь», тож почнімо з неї (але не йдіть на другий поверх до Ізобель передчасно).

Зверніть увагу: ґайд передбачає, що в першому акті ви вртяували Смарагдовий гай, допомогли бісинам і загалом ішли відносно «добрим» шляхом.


Корчма «Останній промінь»

  • Знайдіть Даммона у кузні справа від входу й дайте йому пекельне залізо для другого поліпшення серця Карлак. Ви також можете йому віддати й інші ресурси, знайдені в Темногорні, щоб Даммон зробив вам спорядження
  • Поговоріть із Дивним волом (він буквально там же, де й Даммон)
  • Переконайте Меттіса віддати вам химерний ключ. Він відмикає гільдію Каменярів, що стане в нагоді потім
  • Поговоріть з Алфірою й Джагейрою
  • Якщо в першому акті ви переконали Ролана лишитися з іншими бісинами, він буде в корчмі. Поговоріть із ним про його зниклу рідню. Після цього він піде геть й ошиватиметься неподалік Місячних веж
  • Зліва від входу Мол грає в шахи з Рафаелем. Допоможіть їй (або скористайтеся підказкою Ґейла, якщо він у вашому гурті) і після цієї сцени неодмінно поговоріть із Мол ще раз. Так ви можете вплинути на те, чи прийме мала угоду з дияволом
  • Справа від входу лежить Полум’яний кулак Арт Каллег, постраждалий від прокляття. Повзаємодійте з ним і сусідніми персонажами. Це відкриє додатковий діалог для Галсіна, якщо він є у вашому таборі, після якого друїд прийде до корчми й сидітиме поруч із Артом. Поговоріть ще раз із Галсіном
  • У підвалі корчми розламайте ящики й розбийте стіни, щоб знайти сховок селунітів
  • Поговоріть з Ізобель на другому поверсі корчми. Відбийте напад на «Останній промінь», не втративши Ізобель
  • Зробіть 2-3 довгих відпочинки
  • Коли ви вперше покидатимете «Останній промінь», група Арфістів попросить вас допомогти зі засідкою на конвой поклонників Абсолют. Як би ви не повели себе під час засідки, це дасть вам змогу отримати захист від найвищого рівня пітьми (Місячний ліхтар або світло піксі, залежно від вашого вибору)

Прокляті пітьмою землі (та частина, де ще можна обійтися без Місячного ліхтаря)

  • Неподалік від переходу «Тіньове побоїще» знайдіть зруйнований дім і пограйте в хованки з Олівером (штучне око Воло стане в нагоді). Запам’ятайте це місце, бо ви сюди повернетеся пізніше для продовження квесту Галсіна
  • У східному кінці мапи знайдіть Того, хто був і вирішіть, кому ви допомагатимете впродовж отриманого квесту
  • На схід від корчми знайдіть зруйновану гончарну майстерню, де є ще трохи інформації про спротив селунітів
  • Знайдіть нічну орхідею, щоб віддати її Тінесердій під час наступної розмови в таборі

Рейтвін

  • Знайдіть Арабеллу на цвинтарі. Вона попросить відшукати її батьків і піде до вашого табору
  • Розгадайте невеличку загадку з табличками на стовпі на центральній площі, щоб відкрити шлях до таємного святилища шаритів. У святилищі вам треба пройти три перевірки (або жодних, якщо взаємодіяти з жвівтарями буде Тінесерда) й порізати руку ритуальним ножем, щоб отримати непогані бонуси до здібностей та корисні зілля

Наступні 4 локації можете проходити в довільному порядку.

Дім зцілення

  • У правому крилі знайдіть батьків Арабелли. Застосуйте закляття для розмови з мертвими. Поверніться до табору й поговоріть з Арабеллою
  • Поговоріть із хірургом у центральній залі. Якщо маєте язикатого персонажа, можете уникнути сутички, переконавши хірурга самовбитися. Хай там як, ви отримаєте предмет для пробудження Арта Каллега
  • Дослідіть бібліотеку на даху
  • Дослідіть покійницьку

Невеличкий відступ: щойно ви отримаєте предмет для пробудження Арта Каллега, можете відразу телепортуватися в корчму, розчаклувати бідолаху й зосередитися на квесті Галсіна, щоб друїд остаточно став вашим супутником. Після закінчення квесту обов’язково зробіть довгий відпочинок.

Гільдія каменярів

  • Знайдіть пекельне залізо для Карлак
  • Ключ, який вам дав Меттіс, відкриває доступ до ложі, де, крім луту, будуть ще й пастки та вороги

Застава

  • Поговоріть з Ґерінґот Торм і заплатіть за прохід. Далі ви можете переконати її більше не збирати платню, від чого вона вибухне… або вбити, якщо вашмеч гостріший за язик
  • Дослідіть підвал застави

«Старий місяць»

  • Знайдіть нотатник Меделін для квесту Того, хто був
  • Поговоріть із гуральником Тормом. Якщо ви не погодитеся з ним пити, вас чекає сутичка з Тормом і всіма зомбаками в шинку. У протилежному випадку доведеться пройти кілька вимогливих перевірок. На щастя, якщо навички красномовства у вас не дуже, є альтернативна перевірка через статуру. Коли Торм так нап’ється, що аж лусне, заберіть з його тіла ключ
  • Заберіть довбню «Щуродзюб» біля шинквасу (треба спершу пройти перевіку відчуття)
  • Відчиніть двері до кімнати Торма, заберіть все цінне й прочитайте нотатки

Місячні вежі

  • Зліва від головного входу зайдіть на кухню, поговоріть із Лінселлою й звільніть ґнолів від її командування. Пізніше вони вам допоможуть у бою
  • Поговоріть із дроу-алхімічкою (буквально поруч із кухнею) й дайте їй зразок своєї крові в обмін на корисне зілля. Якщо з вами бігає Астаріон (а якщо ні, то алхімічка попросить його привести), дроу скаже йому випити її кров. Астаріон буде дуже сильно проти, але якщо ви його переконаєте, то отримаєте зілля, яке назавжди дасть +2 до сили тому, хто його вип’є
  • Справа від головного входу поговоріть у казармі з оґром, який жалітиметься на дивні звуки. Якщо ви розгадаєте цю таємницю, то знайдете цікаві натяки на те, що чекатиме вас далі за сюжетом
  • У центральній залі поговоріть із торговцем спорядженням. Якщо разом із вами є Карлак, то ви почуєте додатковий діалог
  • У підвалі врятуйте в’язнів (і гномів, і бісинів). Для цього можна відкрити їхні ґрати, але тоді в’язні тікають довшим шляхом, ворогів буде більше і є великий ризик, що хтось із них випадково помре до того часу. Натомість краще дайте гномам зброю, здатну ламати стіни (згаданий вище «Щуродзюб» підійде) — так доведеться битися щонайбільше з 4-5 ворогами і при втечі ніхто не заигне. Накажіть утікачам плисти до корчми (можете також відразу вирушити з ними) і після перевірки безпеки поговоріть із Бекс, Алфірою, Роланом (якщо повернули його) і Баркусом Врутом, щоб закрити квест. У нагороду Алфіра дасть крутецьку мантію
  • Огляньте кімнату Балтазара нагорі й відчиніть таємний прохід (смикніть праву верхню книгу й покладіть серце на вівтар справа від стелажа). Якщо у вашому гурті є Ґейл,  він у цій кімнаті матиме додаткові репліки, здобуде трохи натхнення й зможе зібрати ще один Місячний ліхтар
  • Огляньте кімнату Кетеріка Торма й прочитайте всі нотатки — там є трохи цікавих сюжетних подробиць
  • Огляньте сусідню кімнату й теж уважно все прочитайте
  • Якщо ваш роман зі супутниками не дійшов до чергової значної сцени, робіть довгі відпочинки, доки вона не з’явиться. Це важливо закрити до того, як ви закінчите проходження храму Шар, інакше є ризик, що ваш роман цілковито зламається

Великий мавзолей

  • Поговоріть із Рафаелем при вході. Погодьтеся (або ні) вбити невідоме чудовисько. Якщо ви таки це зробите, Рафаель пообіцяє дати вам підказку стосовно квесту Астаріона
  • Прочитайте всі нотатки
  • Знайдіть вхід у Крагу Шар

Крага Шар

Крага Шар — локація-головоломка, де вашим основним завданням буде знайти чотири тіньові камені.

  • Дійшовши до зали з тіньовим каменем і силовим полем, у коридорах зліва й справа смикніть за важелі й загасіть усі 8 ліхтарів, заодно уникаючи пасток. Відчепіть одного персонажа від гурту, проведіть його освітленим «лабіринтом» і торкніться тіньового каменя.
  • Далі в західному крилі поговоріть із Бальтазаром. Умовте його віддати вам дзвіночок, який дозволить викликати Фляка, і заберіть пекельне залізо зі скарбниці неподалік.
  • Натомість у східному крилі знайдіть чудовисько, яке просив убити Рафаель. Ви можете як здолати його в бою, так і вмовити піти (врахуйте, що це дуже засмутить Астаріона). Хай там як, ви отримаєте тіньовий камінь. Але якщо вб’єте демона, то з його тіла зможете забрати ще шмат пекельного заліза.
  • Ідіть у коридор навпроти точки переходу «Вівтар утрати» і за першими дверима ліворуч Випробування тиші (але на мапі написано «скрадання»). Воно напрочуд легке: відчепіть одного персонажа (бажано того, який найкраще порається зі замками) й накиньте на нього закляття невидимості (чи випийте відповідне зілля) і просто пройдіть до кінця лабіринту. Зламайте замок на брамі й заберіть другий тіньовий камінь
  • Випробування тотожності — це буквально битва зі самим собою. Тобто ворогами будуть наші копії з тими ж спорядженням і здібностями. З останньої убитої копії випаде третій тіньовий камінь, заберіть його
  • Випробування віри — це аналог того, що робив Індіана Джонс наприкінці «Останнього хрестового походу». Перед жертовною мискою на підлозі є мапа безпечного шляху через прірву. Відчепіть одного персонажа і пройдіть ним уздовж правого краю по невидимих плитах. Важливо: не перемикайте камеру в тактичний режим, бо так плити будуть цілком невидимі. Натоміть у звичайній ізометрії вам буде чітко видно, куди ставати далі. Перетніть прірву й заберіть четвертий тіньовий камінь
  • Не кваптеся підійматися до центрального коридору з вівтарем. Пройдіть на південь від входу до Випробування віри й побачите Безмовну бібліотеку. Тут на вас діятиме німота, поки ви не вб’єте бібліотекаря
  • На одному зі стелажів знайдіть книгу «Вчення про втрату: Ночеспівна», відімкніть ворота закритої секції та вкладіть цю книгу на вівтар, щоб дістати для Тінесердої всю атрибутику темного юстиціара
  • Дійдіть до точки неповернення (вас попередять) і НЕ йдіть далі
  • Зробіть 1-2 довгих відпочинки
  • Пройдіть сцену в точці неповернення
  • Зробіть один довгий відпочинок
  • Вийшовши з Мавзолею, можете телепортуватися до корчми й побалакати з Ізобель. Або відразу прямуйте до Місячних веж
  • При вході поговоріть із Джагейрою, щоб почати напад. Якщо ви хочете завербувати Джагейру в свою команду, то вам треба переконати її піти з вами (Джагейра стане підконтрольним супутником) і не дати їй померти під час штурму веж
  • Штурмуйте вежі й пробивайтеся на дах до останньої сутички
  • Поговоріть з Джагейрою біля входу в наступну локацію і візьміть її в свій загін (доведеться відпустити когось із активних супутників у табір)

Мізкожерська колонія

  • Урятуйте Зевлора в залі з капсулами мізкожерів
  • Урятуйте Мізору трохи далі по коридору
  • У некротичній лабораторії знайдіть пристрій, куди можна вставляти розуми й говорити з ними. Один із них дасть вам постійне підсилення, інші — шматочки лору
  • Пройдіть міні-гру з нейровузлами (вона дуже проста: поєднайте відповідні мозкові центри, не перетинаючи нейрошляхи), щоб відчинити кімнату з Великим задумом мізкожерів
  • Пройдіть фінальну битву акту і не забудьте обібрати труп Кетеріка Торма
  • Робіть довгі відпочинки, поки не вичерпаються нові діалоги й сцени
  • Ідіть до Високого тракту

От і все, прокляття пітьми знято й ми нарешті можемо рушати до Брами Балдура. Тож гайда в третій акт!


Інші посібники для гравців у Baldur’s Gate 3:

Disqus Comments Loading...